אחרי אור יהודה

בית שאן נסגרת לזרים; 'עדיף להתפלל בחוץ'

בישיבה שקיים ראש עיריית בית שאן יחד עם רב העיר ובכירי המשטרה, הוחלט לאסור ככל הניתן על כניסת תושבי חוץ לתוך העיר, להפחית תפילות בבית הכנסת ולהגביר אכיפה (חדשות)

קרוב לכניסה לבית שאן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעיריית בית שאן החליטו להילחם בחומרה בתחומי העיר בנגיף המסוכן. לאחר ישיבת ההערכות היום (רביעי), הודיע ראש העיר על מספר צעדים, ביניהם; הפחתת תפילות בבית הכנסת, הגבלת כניסת תושבי חוץ ואכיפה מוגברת.

בישיבה השתתפו: ראש העיר ז'קי לוי, רב העיר הרב יוסף לסרי, מ"מ ראש העיר חזי חרוב, בכירי משטרת בית שאן ואנשי מקצוע רלוונטיים.

ראש העיר טען בישיבה: "על פי חקירות אפידימולוגיות שערכנו, למעלה ממחצית החולים נדבקו בעקבות מגע עם תושבי חוץ ולכן אנו מגבילים כניסת תושבי חוץ בתקופה הקרובה".

"לכן", הבהיר לוי, "אני מבקש מכולם להימנע מלהזמין תושבי חוץ, גם לשיעורי תורה, לשמחות או סתם לאירוח ולהימנע ככל הניתן מלצאת מחוץ לעיר".

לגבי התפילות בבית הכנסת אמר לוי, "ביחד עם הרב לסרי, הוצאנו היום מכתב בו אנו מבקשים מהציבור לצמצם את מספר המתפללים בבתי הכנסת ולהתפלל ככל האפשר מחוץ לבתי הכנסת".

לגבי האכיפה, אמר לוי: "האכיפה בעיר כבר תוגברה משמעותית, במיוחד במרכזי קניות, אולמות שמחה, מסעדות, בתי כנסת וכוללים".

בגל הראשון, תפילות בחצרות, בעיר בני ברק (מוטי גרין)

"אני מבקש מכולם להישמע להנחיות ולא להקשות על הפקחים והשוטרים. אנא, אם מישהו מבני משפחתכם חולה, לא לקחת סיכון ולהישמע להנחיות משרד הבריאות. נושא הבידוד אינו המלצה והמשטרה אוכפת ומקיימת בדיקות פתע בבתים".

לסיום, אמר ראש העיר: "אני שוב חוזר על בקשתי להימנע מהפצת שמועות ולהקשיב רק למידע הנמסר לכם בדף הפייסבוק של העירייה או שלי. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת לעיר, אבל הכל תלוי בנו, אם נשמור על ההנחיות, עטיית מסיכה, ריחוק חברתי והיגיינה, אני משוכנע שנעבור את זה בע"ה".

כזכור, לפני מספר שעות, רבה של אור יהודה הגר"צ כהן הגיע לסיכום עם ראש העיר ליאת שוחט, הקובע כי התפילות בישוב יתקיימו מחוץ לבתי הכנסת - בשל התגברות הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר