בגלל בנט?

העליה בתחלואה: גנץ הורה לפתוח מלוניות

במשרד הביטחון קיימו הערב הערכת מצב על התפשטות הקורונה בישראל, והגיעו למסקנה, כי בעקבות התחלואה הרבה יש צורך לפתוח מחדש את המלוניות לחולי קורונה (ארץ)

חרדים במלונית קורונה, אילוסטרציה (צילום: צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

לאחר הסגר שהוטל על מספר ערים, ועל רקע העלייה בתחלואה, הודיע הערב (רביעי) שר הביטחון בני גנץ, על פתיחת בתי מלון (מלוניות) לחולי הקורונה.

מיד לאחר הערכת מצב שנערכה הערב במשרד הביטחון, גנץ החליט להחזיר את המלוניות שיהיו מיועדים לחולי קורונה ולחסרי יכולת בידוד ביתי.

בהודעה מטעם משרד הביטחון נאמר: "כי המלונות יהיו ערוכים להפעלה בהתראה של 48 שעות מרגע חתימת ההתקשרות".

עוד ציינו במשרד הביטחון, כי "היום נפתח מלון נוסף המופעל על ידי פיקוד העורף בקיבוץ שניר, המיועד למשפחות. נכון להיום מפעיל פיקוד העורף שישה מלונות המיועדים לחולי קורונה וחסרי יכולת בידוד ביתי".

מוקדם יותר היום, תקף שר הביטחון לשעבר ויו"ר ימינה, את הממשלה ואת העומד בראשות משרד הביטחון, על אי פתיחת מלוניות קורונה נוספות, דבר העלול לגרום להמשך הדבקה המונית, בשל העובדה שלהרבה אנשים אין אפשרות לקיים בידוד בתוך ביתם, מבלי להדביק את האחרים.

צפו: כך שמחו את הכלה ב'מלונית הקורונה' (צילום: רבקי בוימל)

יצוין, כי לפני כחודש פורסם, שעלות שהותם של חולי קורונה ומחויבי הבידוד ששבו מחו"ל בבתי מלון עומדת על 79 מיליון שקל - הכסף שולם עבור שכירת 23 בתי מלון, אכסניות ומתקני אירוח פרטיים, עבור כ-128 אלף לינות של חולים ומבודדים וכן עבור למעלה מחצי מיליון ארוחות.

לפי מנהל הרכש, משרד הביטחון שכר לצורך מבצע הבידוד 11 מלונות לישראלים ששבו מחו"ל, כאשר מחצית מהמלונות בבעלות פרטית וכמחצית משתייכים לרשתות - שלושה לרשת דן. שניים לישרוטל, שניים לרשת פרימה, אחד לפתאל ובנוסף שלושה בתי ספר שדה ואכסניות. בנוסף שכר המשרד עוד 12 מתקני אירוח פרטיים.

הסכום הועבר ישירות לבתי המלון ואינו כולל את הוצאות פיקוד העורף המוערכת בעוד כמה מאות אלפי שקלים. כמו כן נשכרו כ-650 אוטובוסים וטיוליות על ידי חטיבת התובלה וההיסעים באגף 'אמון' של משרד הביטחון, לשינוע חולים ומבודדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר