עתירה בהולה לבג"ץ

הנתונים: 'מספר החולים באלעד וטבריה נמוך מכפי שנטען'

המדינה דיווחה על עליה של למעלה מ-100% בתחלואה בערים עליהם הטילו סגר, אך נתוני משרד הבריאות - נמוכים משמעותית • בטבריה צמצמו את האזור המוגבל ובאלעד עתרו לבג"ץ (אקטואלי)

משטרה היום בעיר אלעד (צילום: Flash90)

מדוע הכריזו על העיר אלעד ועל חלקים מהעיר טבריה כ"אזור מוגבל"? רשמית, נטען כי ההחלטה התקבלה בשל אחוז התחלואה הגבוה, אך התושבים טענו כי הם קרבן לצורך לנקוט בצעדים, והעדפה לפגוע בהם מאשר בתושבי תל אביב.

באתר ynet בדקו היום את ההסבר שהנפיקו להחלטה על ההכרזה כאזור מוגבל, והגיעו למסקנה כי מדובר בנתון שגוי. דובר משרד הבריאות לא הגיב לפנייתם.

מתברר, כי בעיר טבריה יש בסך הכל 60 חולי קורונה ובעיר אלעד יש רק 83 נשאים מאומתים של הנגיף. מדובר אומנם בעליה, אך לא חמורה כפי שטענה המדינה.

לפי ההודעה, שיעור העליה בתחלואה בטבריה עמד על 122% אחוז, ובעיר אלעד על 102%. אך לפי נתוני משרד הבריאות, המתפרסמים מידי ערב, שיעור העליה בטבריה היה רק של 71% ובאלעד - 84 אחוז.

בטבריה ובאלעד התרעמו על ההחלטה, וכפי שכבר דיווחנו, הממשלה החליטה לצמצם את הסגר לשלושה רחובות בלבד: שפע חיים, דוד אלעזר וזלמן שזר.

פעילות המשטרה היום בטבריה (צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר הועדה הממונה, שמעון (מוני) מעתוק מסר בתגובה: "אני שמח שממשלת ישראל קיבלה את בקשתי לצמצום האזור המוגבל לשלושת הרחובות הרלוונטיים. העירייה תמשיך לעשות כל מאמץ להילחם בעליית התחלואה בעיר ובהזדמנות זו אנו מבקשים מהתושבים לשתף פעולה עם הנחיות משרד הבריאות ולשמור על עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינת ידיים".

באלעד לעומת זאת, שם הוכרז על כל העיר "אזור מוגבל, החליט ראש העיר ישראל פרוש לעתור לבג"ץ להוציא בבהילות צו ביניים נגד הטלת מהגבלות על העיר.

באתר ynet ציטטו גורמים בעירייה שאמרו כי "מספר החולים בפועל נמוך מהנתונים הרשמיים, מתוך 17 חולים חדשים בימים האחרונים 12 מהם הם בני משפחה אחת. חמישה מהחולים אינם תושבי העיר אלא ערים אחרות ושבעה מהספורים כחולים הם מחלימים מהגל הראשון ומזמן לא חולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר