תרחיש אימים

לקראת 1000 חולים ביום: "להחזיר הגבלות"

במשרד הבריאות הציגו תחזית כי בעוד חמישה ימים, נגיע לאלף חולים ביממה ובמכון גרטנר קוראים להחזיר את ההגבלות בכל הארץ • פרופ' סדצקי: "עשינו טעויות" (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

במערכת הבריאות הציגו הערב (רביעי) תחזיות ולפיהן, בעוד חמישה ימים, מניין הנדבקים ביומי בנגיף הקורונה יטפס משמעותית, ויעמוד על 1,000 חולים חדשים.

לפי התחזית, שנחשפה הערב במהדורה המרכזית של חדשות 13, בצוות המומחים אמרו לקבינט הקורונה כי יאבדו את היכולת לפעול לאיתור ובידוד חולים, במקרה של אלף חולים ביום.

במקביל, בחדשות הערב בכאן 11 פורסם כי מכון גרטנר של משרד הבריאות המליץ לממשלה לחזור להגבלות תנועה בכל הארץ, אם רוצים להימנע מהטלת הסגר כללי נוסף.

כמו כן, מנתונים שמציגים את היקפי התחלואה בישראל, עולה שמאז הסרת ההגבלות מקור ההידבקות של שליש מהחולים אינו ידוע, בשל ההתקהלויות הציבוריות.

פרופסור עופר מרין: הגל השני לא מכה במגזר החרדי (ניהול אולפן: אריאל ליבא)

בריאיון לחדשות 13, אמרה הפרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, כי היא מקווה "שלא איבדנו שליטה".

לדבריה, פתיחת המשק הייתה מהירה מדי. "היה ניסיון אמיתי לבנות תו סגול שיעבוד. צריכים ללמוד איך לחיות בצל הקורונה. יש סקטורים שבהם הצלחנו ויש סקטורים שבהם יש לנו מה להשתפר - כמו למשל במערכת החינוך. רצינו שהילדים יחזרו בקפסולות, במרחקים של 2 מטרים ושילמדו בכיתות קטנות - אבל זה לא קרה. זה נכשל".

הפרופ' הוסיפה, "אנחנו רוצים לשטח את העקומה. 'תרחיש ייחוס' מבחינתנו הוא לא התרחיש שבהכרח יקרה, אלא זה מה שאנחנו רוצים להתכונן אליו".

לדעתה, לא נכון לומר שהמדינה נכשלה בהיערכות לגל השני. "אני חושבת שנכון לומר שנערכנו - ונערכנו יפה. יש מנגנון שלם שמתגבר את כל נושא הבדיקות, קופות החולים נערכו, וגם המעבדות תגברו את עצמן - רק לפני יומיים הגענו ל-18,500 בדיקות וזה הרבה מאוד. אבל יש עוד מה להשתפר, ונעשה את זה כולנו יחד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר