משרד הבריאות מזהיר

פרופ' חזי לוי: "נאלץ לבטל חלק מההקלות"

קייטנות יתקיימו בקבוצות קטנות; מחנות הקיץ יבוטלו; שוקלים לצמצם חתונות ולבטל חלק מההקלות • בשל העליה באחוזי התחלואה, מנכ"ל משרד הבריאות מזהיר את הציבור (קורונה)

(צילום: Flash90)

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס, פרופ' חזי לוי, התריע הבוקר (חמישי), ברקע העליה בשיעור התחלואה, מפני התפרצות חוזרת של מגיפת הקורונה בישראל.

בראיון לכאן רשת ב' אמר לוי כי "הציבור לא מקפיד על מה שביקשנו", ולכן קרא להגביר את האכיפה, תוך אזהרה כי ייאלצו לבטל חלק מההקלות.

"יכול להיות שחתונות יקטנו, אם לא תהיה ברירה", אמר. "אנחנו רואים שיש מקומות שבהם מעגלים לא נשברים, ומכאן גם הצורך באכיפה מוגברת כדי להימנע מסגר".

בהתייחסות לתעסוקת הילדים בחודשי החופש אמר לוי, "נאפשר קייטנות פרטיות אם המתווה יהיה כך שיבטיח את בריאות הילדים, אבל מחנות קיץ לא יהיו בגלל התנהגות הנערים. אנחנו דנים כעת במתווה ורוצים קבוצות מצומצמות, אך המספרים עדיין לא נסגרו. נחייב שמירת מרחק, ניטור והתנהגות שתמנע הדבקה ככל שניתן".

הוא התריע כי "הציבור מתנהג כאילו הקורונה חלפה מאיתנו. הוא לא מקפיד על מה שביקשנו כמו עטיית מסיכה. בהיבט הממסדי יש להגביר את האכיפה ולאתר מאומתים ונדבקים".

"יש דיון אם אנחנו נעשה הגבלות נוספות. על השולחן: האם נסוגים אחורה בנוגע לאולמות, האם אוכפים התקהלויות והתגודדויות, האם מטילים הגבלות חזקות יותר בבתי ספר, האם יישארו בבית בשכונות עם תחלואה".

מנכ"ל משרד הבריאות הנכנס כי הוא תומך בהשבת איכוני שב"כ והמעקבים אחר חולים ומבודדים. "אנחנו במלחמה על חיי אדם - והאיכון הזה יכול לאתר בזמן קצר ביותר אנשים שהיו במגע עם החולים ולבודד אותם מהר מאוד".

"במשרד הבריאות לא דוגלים ב'חסינות עדר', אלא בלהגיע לחולים כמה שיותר מהר ולבודד אותם. הוספנו 280 תקנים למערך הבדיקות, כדי להגיע ליותר תוצאות".

על האוכלוסייה המבוגרת אמר פרופ' לוי: "במקום שבו יש ילדים בסביבה מדבקת, המלצנו שהמגע יהיה מוגבל ככל שניתן עם האוכלוסייה המבוגרת. אני מבין את הקושי של סבים וסבתות אבל צריך לשמור על כללי ריחוק ומסכות גם כשרואים אותם".

לשאלה האם משרד הבריאות הפיק לקחים מהגל הראשון? השיב: "לא הכל מתקתק, יש הרבה דעות לכאן ולכאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר