פרסום ראשון

ה'פייק' של ח"כ משה גפני בטוויטר - נחסם

לאחר תקופה ארוכה בה פעל ברשת ה'טוויטר' חשבון פייק, שהתחזה לח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים, פעילות יועצו וקצין הכנסת, 'טוויטר' חסמה את החשבון והסירה אותו (מדיה)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני והטלפון האישי (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': מזה תקופה ארוכה שברשת החברתית 'טוויטר' פועל חשבון המתחזה ליו"ר 'דגל התורה' ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני וכותב דברים בשמו עם תמונתו, זאת כאשר גפני עצמו לא מפעיל חשבון משלו.

בשנה האחרונה ובשל מערכות הבחירות השונות, השתמש החשבון הנ"ל באינספור ציטוטים וברכות על אירועים/מינויים כאלה ואחרים, כאשר המתחזה פעל בחוכמה ולא השמיץ את חבר הכנסת, אלא ציטט כל העת את הודעות הדוברות שיצאו בשמו של ח"כ גפני.

לא פעם גם חברי כנסת, שרים ועיתונאים "נפלו בפח" כאשר ציטטו את אותו חשבון ואף אתרי ממשלה וערוצים רשמיים מינשנו את חשבון הפייק הנ"ל.

כך צבר לו החשבון בתוך זמן קצר אלפי עוקבים נאמנים כאשר לא פעם ציטטו את "הגיגיו" של אותו מתחזה.

במשך כל אותו העת יועצו של ח"כ גפני, יעקב מורגנבסר, ניסה לפנות אל חברת טוויטר העולמית אך שם התעקשו על כך שזהו חשבון פעיל שגם צוטט בעבר ולא הוגשה תלונה בגינו.

מורגנבסר לא הרים ידיים ובחודש האחרון הגיש תלונה רשמית לקצין הכנסת ניצב יוסי גריף שפנה אף הוא לחברת טוויטר ובשיתוף פעולה עם אגף אבטחת המידע של הכנסת הוסר החשבון הנ"ל מטוויטר ונפתחה בדיקה בעניינו בגין התחזות, 'למען ישמעו ויראו'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר