איסור התכנסות

הוחלט: מגבלות קורונה על השכונות החרדיות בעיר אשדוד

ראש הממשלה נתניהו ושריו החליטו להטיל מגבלות על אזורים נוספים בארץ, בהם הרובעים החרדיים באשדוד, בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה בעיר: התכנסות - רק עד 10, המוסדות ייסגרו (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בתמוז תש"פ | 25.06.20
רובע חרדי באשדוד, בימי הקורונה (צילום: יהושע פרוכטר)

בעקבות העלייה בתחלואת הקורונה, החליט הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל מגבלות על מקומות נוספים בארץ, בהם הרובעים החרדיים בעיר אשדוד.

ועדת השרים לענייני קורנה כונסה על ידי נתניהו, ובתום הדיון פורסמה ההודעה, המשותפת למשרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות, בה נכתב: "מנכ"ל משרד הבריאות יחתום על צווי ההגבלה הבאים:

אשדוד – הגבלות על רובעים ג', ז' ו-ח': סגירת מוסדות חינוך ואיסור על התקהלות של מעל 10 אנשים.

בת ים - סגירת מוסדות החינוך החל מכיתה ה', איסור על התקהלות של מעל 10 אנשים ואכיפה מוגברת בחתונות ובמקומות נוספים.

ערערה - הוחלט להאריך את ההכרזה על שכונה 2 בערערה כ'אזור מוגבל' עד ליום 1.7.2020 בשעה 8:00 בבוקר. ההכרזה תיכנס לתוקפה מחר בשעה 8:00 בבוקר.

שכונת עג'מי ביפו - הסרת ההגבלות והגברת האכיפה.

רהט - הסרת ההגבלות והגברת האכיפה".

כזכור, העדכון האחרון של משרד הבריאות כלל 668 נשאים חדשים של נגיף הקורונה שהתגלו ביממה האחרונה - שיא חדש ומדאיג, בשלושת החודשים האחרונים.

ללא מסכות וללא מרחק: כך חגגו בבעלזא באשדוד (באדיבות המצלם)

על פי הדיווחים, רוב החולים שהתגלו באשדוד מתחילת החודש, הינם מהציבור החרדי. רק ביממה האחרונה התגלו בעיר 14 תושבים נוספים שנדבקו בנגיף.

כמו כן, לא מעט מוסדות חינוך באשדוד, מכלל המגזרים החרדים, נסגרו לאחרונה בעקבות גילוי קורונה בשטחם.

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי אמר הערב, לאחר ההחלטה: "לצערנו, נתוני התחלואה בעיר מדאיגים. עיקר תשומת הלב ניתן בשלב זה לרובעים ח' ג' וז', בהם מספר החולים הוא הגדול ביותר".

"בהתאם להנחיית משרד הבריאות, ברובעים אלו יסגרו מהיום ועד להודעה חדשה כל מוסדות החינוך, לכלל המגזרים ולכל הגילאים. כמו כן, ברובעים אלו נאסרת החל מהערב כל התקהלות מעל ל-10 אנשים; התפילות יתקיימו בהרכב של עד 10 אנשים".

לסרי פנה לתושבים: "מאחר וחלק גדול מההדבקות נגרמות ממפגשים משפחתיים, אנא הימנעו מנסיעה לערים אחרות או מאירוח אנשים שאינם משפחתכם הגרעינית. אני שב ומתריע בפניכם: אם לא נקפיד כולנו על ההנחיות של עטיית מסכה, שמירת מרחק והיגיינה, נמצא את עצמנו בסגר כללי ובסיכון בריאותי חמור לנו וליקירנו".

"האכיפה המשטרתית והעירונית תפעל ביתר שאת. לא ינתנו התראות ולא נוותר למפירי ההנחיות. זו השעה לגלות אחריות אישית, משפחתית וקהילתית. ביחד ננצח בעז"ה את נגיף הקורונה", סיים ראש עיריית אשדוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר