הסיפוח: מחלוקות קשות במערכת הביטחון

חילוקי דעות קשים של ראשי מערכת הביטחון והערכות מצב סותרות ביחס לסוגיית הסיפוח. צה"ל ואמ"ן חוששים מהסיפוח, לעומת זאת במוסד סבורים כי הסיפוח לא יוביל הסלמה (צבא)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ישיבת קבינט, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הקבינט המדיני-ביטחוני קיים אתמול לראשונה מאז הרכבת הממשלה דיון סביב סוגיית הסיפוח וההשלכות שלו אל מול הגזרות השונות, כך על פי הדיווח בחדשות 12 שם נחשף גם על הוויכוח החם שהיה סביב הנושא בין ראשי מערכת הביטחון. בדיון נכחו כלל ראשי מערכת הביטחון: הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש אמ"ן, ראש השב"כ נדב ארגמן וראש המוסד יוסי כהן, שנשלח לאחרונה למלך ירדן עבדאללה כדי לנסות ולהרגיע את הירדנים.

בתוך החדר, כך על פי מספר שרים שנכחו בדיון, בולטים וצפים חילוקי הדעות בין ראשי מערכת הביטחון לגבי ההשפעה של החלת הריבונות.

הרמטכ"ל וראש אמ"ן הציגו לשרי הקבינט את תרחיש המחמיר היותר, וראש המוסד עם התרחיש המקל ביותר. בתווך ראש השב"כ נדב ארגמן שקרוב יותר לתרחיש הצה"לי.

על פי הדיווח, הרמטכ"ל טען בדיון, כך על פי השרים שהשתתפו בו, שסיפוח עלול להוביל לעלייה חדה במספר הפיגועים, לפיגועי ירי נגד חיילים ואזרחים, וייתכן גם לחזרה של פיגועים שכמעט שכחנו שקיימים כמו פיגועי התאבדות. כוכבי אמר שלהערכת צה"ל הסיפוח יוביל להפרת הפסקת האש בעזה שעלולה להסתיים בעימות צבאי, הוא וראש אמ"ן הוסיפו שלהערכתם גזרת איו"ש לא תישמר שקטה.

כשרשות הדיבור עברה לראש המוסד התברר שהארגון שלו מתכונן לתרחיש הרבה פחות חמור, עד כדי כך שלפי שרים שנכחו בדיון ראש המוסד לא רק שלא קיבל את תרחישי האימים שצה"ל הציג, אלא אמר דברים חריפים שמהם היה ניתן להבין שהוא סבור שהסיפוח לא יוביל לאלימות בצורה רחבה, לא לאינתיאפדה שלישית ולא לעימות צבאי עם עזה. "אינני מקבל את הטענה שהסיפוח יוביל בהכרח לתגובות אלימות"

בין שתי העמדות האלה, ראש השב"כ נדב ארגמן, שלפי השרים ההערכה שלו להשלכות הסיפוח הייתה קרובה יותר לרמטכל, הוא סבר שתהיה תגובה, אבל הקפיד לציין שהמצב הכלכלי בשטחים הוא סך הכול טוב, והוא לא מזהה אינטרס לשבור את הכלים.

שני שרים שהשתתפו בדיון אומרים דברים ברוח הזאת: "כבר הרבה זמן שצה"ל, שב"כ והמוסד לא הציגו בקבינט הערכות מצב כל כך סותרות. זה נראה שאין הומוגניות בחשיבה, לא במודיעין וגם לא בתובנות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר