מצטרף לעירייה

מרכז השלטון המקומי: "הסגר באלעד אינו סביר"

רוח גבית חזקה לעמדת עיריית אלעד נגד ההכרזה על הישוב כ'אזור מוגבל', מגיעה מכיוון מרכז השלטון המקומי בישראל, המבקש להצטרף בתמיכה בעתירה נגד החלטה זאת (חרדים)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ממראות הסגר באלעד (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

התפתחות מעניינת הערב (חמישי) בעתירה שהגישה עיריית אלעד נגד ועדת השרים לענייני קורונה, בדרישה לבטל את המגבלות שהוטלו על העיר: מרכז השלטון המקומי, הגוף הרשמי המאגד תחתיו את כלל הרשויות המקומיות בישראל, מבקש להצטרף כצד תומך לעתירה זו.

כזכור, עיריית אלעד בראשות ישראל פרוש טענה בעתירתה לבית המשפט כי ההחלטה על 'סגר קורונה' בעיר לוקה בחוסר שקיפות, בחוסר היוועצות עם גופי החירום ובלי להתוות פרמטרים ברורים לפיהם הוחלט על הסגר.

כעת כאמור מגיש מרכז השלטון המקומי לבית המשפט 'בקשה בהולה' להצטרף להליך, זאת "לאור מצבה הקשה של העיר אלעד, על תושביה".

סגר"ע אלעד מספר לח"כ שקד על המצב הנוכחי

"המדינה פעלה - זו לא הפעם הראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה - בשרירותיות ובחוסר סבירות", מנמק המרכז. "בכל הכבוד, דווקא בתקופת משבר וצרה, שומה על השלטון לפעול בהתאם לאמות המידה שהוא מתווה לעצמו, בשום שכל, תוך איזון בין השיקולים המשמשים בערבוביה, ובשיתוף המנהיגות המקומית, ממנה הוא מצפה לפעול כתף אל שכם עמו במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה".

בשל כך, כותבת עו"ד מירה סלומון בשם המרכז לשלטון מקומי, "בית המשפט הנכבד מתבקש להתיר למרכז השלטון המקומי להצטרף להליך, ולהביע בו את עמדתו בשאלת היחסים שבין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי במסגרת המאבק המשותף בהתפשטות הנגיף ובשים לב להצעת חוק הקורונה".

בקשת מרכז השלטון המקומי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר