"התנהלות מביכה"

קצין בשב"ס הזהיר את חבריו: משה ארבל מסתובב

אחרי שדרש לשחרר עצור שהובא לבית משפט כשהוא אזוק בניגוד לחוק, הזהיר קצין בשירות בתי הסוהר את עמיתיו מפני ח"כ משה ארבל מש"ס, בהודעת וואצאפ ששלח להם (חדשות)

ח"כ משה ארבל (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

"שימו לב, ח"כ משה ארבל מש"ס מסתובב באולמות בבתי המשפט לגבי הכבילה, היה בפ"ת. לידיעתכם" - כך הזהיר קצין בשב"ס (שירות בתי הסוהר) את חבריו.

הודעת הוואטסאפ, שנחשפה באתר וואלה, נחשפה אחרי שהח"כ דרש לשחרר עצור שהיה אזוק בניגוד לחוק, בליווי תמונתו של ח"כ ארבל.

קצין ביחידת נחשון אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי מדובר בהודעה מביכה, שלא הייתה צריכה להישלח. לדבריו, "החוק ברור, במקרה קיצון אוזקים אדם באולם בית משפט".

הוא הוסיף, "רובם של הסוהרים והקצינים מקפידים על זכויות העצירים אבל יש לצערי גם כאלה ששמים פס על זכויות חשודים ומתנהגים לעצירים בצורה מחפירה. במקום לחדד נהלים מזהירים מפני חבר הכנסת, זו התנהגות מבישה".

שבוע שעבר, הגיע משה ארבל לביקור פתע בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ראה כי החשוד נמצא בביהמ"ש כשהוא כבול באזיקים, ברגליו, במהלך הדיון - בניגוד לפסיקת בג"ץ.

ח"כ ארבל עורר את תשומת לב השופט ארז מלמד לכך שהחשוד אזוק והוא הורה לשחררו מיד מהאזיקים.

"לשאלת בית המשפט אם אני קשור לתיק הזה אני משיב שלא", אמר ח"כ ארבל במהלך הדיון, ולאחר מכן הוסיף ותהה: "אני עושה ביקורי פתע וממה שאני רואה המשיב אזוק ברגליו".

השופט פנה לנציגת שירות בתי הסוהר ושאל, מדוע חרף החלטת בג"ץ, שב"ס לא עדכן את ביהמ"ש לכך שהמשיב אזוק ברגליו. נציגת שב"ס השיבה כי תבקש מאחראי מתקלן כליאה להגיע לדיון.

ביהמ"ש בהחלטתו כתב כי "בית המשפט חוזר ומפנה את תשומת לב שב"ס להחלטת בית המשפט העליון במסגרת בג"ץ 7942/19, ובפרט לסעיף 11 בהחלטה, הימנו עולה כי נדרש מסוהרי יחידת נחשון, עת הם מובילים עצור כבול לבית המשפט, להסב את תשומת לב בית המשפט הדן בעניין, שהעצור כבול באזיקים".

משב"ס נמסר בתגובה: "יובהר כי מדובר בדיון בעניינו של עצור בחשד לאירוע אלימות במשפחה, שהתקיימה כלפיו הערכת מצב כדין, ושממנה עלה חשש למסוכנות פגיעה וגרימת נזק לנוכחים באולם, משכך כבילתו ברגליו בלבד, נעשתה בשיקול דעת, מחויבת בהתאם לנסיבות ולדין ומידתית".

הם הוסיפו כי "עניין התכתובת הפנימית יבדק ואף יבחן משמעתית. חשוב להדגיש ששירות בתי הסוהר מקבל כל בקרה שמבצעים נבחרי ציבור ואחרים ונמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם גופי האכיפה והמשפט מתוך קיום הנחיות החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר