ראש הישיבה זומן לחקירה

סערה בישיבת 'שכר שכיר': בחורים מהקפסולות קיבלו קנס

שטרים פשטו בליל שישי על ישיבת 'שכר שכיר' וחילקו קנסות לבחורים שלא עטו מסכות. ראש הישיבה זומן לתחנה לבירור ובישיבה טוענים להתנכלות חריגה. המשטרה: עשרות הפרו את ההוראות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

סערה בישיבת 'שכר שכיר': ראש הישיבה זומן לבירור במשטרה לאחר שבליל שישי נכנסו שוטרים למתחם הישיבה וקנסו בחורים שלא עטו מסיכות. בישיבה אומרים כי מדובר בהתנכלות, שכן הם פועלים במתווה ה'קפסולות' ופטורים ממסכות. המשטרה טוענת מנגד כי "הבחורים יידו אבנים".

הגאון רבי שלמה צבי פרוכטר, ראש ישיבת 'שכר שכיר' בנגב, זומן לבירור בתחנת המשטרה המקומית לאחר ששוטרים נכנסו ביום חמישי האחרון בשעות הערב למתחם הישיבה וקנסו מספר בחורים על גרימת רעש.

ישיבת 'שכר שכיר', הממוקמת בעיר נתיבות, החזירה את תלמידי הישיבה לפני כחודש וחצי, לאחר שקיבלה על עצמה את 'מתווה הקפסולות'. בליל שישי הגיעו ארבע ניידות משטרה אל מתחם הישיבה, בטענה שמהמקום עלה רעש – וקנסו שלושה מבחורי הישיבה.

אחד הבחורים שספגו קנס, סיפר ל'כיכר השבת' על השתלשלות האירועים: "בליל שישי התכנסנו בשעה 22:50 בלילה כ-20 בחורים בחדר האוכל של הישיבה ואכלנו צ'ולנט. אחד מבחורי הישיבה ניגן בגיטרה להנעים את האווירה. מתחם הישיבה מרוחק מאוד מבתים, כך שלא היה רעש – ושמרנו מאוד שהדיירים המרוחקים לא ישמעו את הרעש".

הבחור מוסיף ומספר: "שוטרים שהגיעו לבנייני התושבים הממוקמים מול הישיבה, נכנסו לביקור כמו שהם עושים כבר מספר שבועות. לאחר שהשוטרים הגיעו לכיוון חדר האוכל, הם שמעו את הגיטרה. השוטרים ניסו להיכנס אמנם חדר האוכל היה נעול. השוטרים ביקשו שנעצור את הרעש החריג. אמרנו לשוטרים: אנחנו שומרים על השקט. השוטר התעקש שנעצור את הרעש והתחילה המולה".

(צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

לדברי התלמיד, "רק רצינו לשנות אווירה בליל שישי, לאחר חודש וחצי בו היינו סגורים בקפסולה, לא עשינו שום רעש. השוטר הזעיק עוד שלוש ניידות משטרה, כאילו מדובר בזירת רצח, השוטרים שהגיעו החלו לאיים עלינו שיחלקו לכולם דוחות, משום שאנו לא עוטים מסכה. הסברנו לשוטרים שאנו לומדים בקפסולה, ומותר לנו שלא לעטות מסכות. אנו נמצאים בישיבה מעל חודש וחצי, אין יוצא ואין בא, ומשום כך אין חובה לעטות מסכה".

תלמידים העידו בפני 'כיכר השבת' כי השוטרים בעצמם לא עטו מסכות. "שביקשנו מהם לעטות מסכה, כדי שחס וחלילה לא נדבק, הם החלו לעשות בלגן ואמרו: מי שלא מתפזר יקבל קנס על אי עטיית מסכה... הסברנו לשוטרים שחוקית אין לנו חובת עטיית מסכה משום שאנו נמצאים בקפסולה. השוטר ענה: 'אני לא יודע מה זו קפסולה, לא מכיר מתווה שכזה', וחילק לנו דוחות".

בחור נוסף העיד כי השוטר הוסיף באותו מעמד: "אותך אני זוכר מהפעם הקודמת, אתה עושה בלגן. השוטר נתן לי את הדוח בגלל המראה החיצוני שלי. הם סיכנו אותנו, לא אנחנו אותם".

בשיחה עם בחור נוסף שקיבל קנס, הוא מספר: "פחדתי מאוד מהשוטרים, שלא יעצרו אותי. השוטרים התחילו לריב עם הבחורים של הישיבה. היה בלגן שלם. השוטרים הוציאו גז פלפל ואחד אפילו שלף אקדח טייזר, הם כמעט השפריצו גז פלפל, משום שאמרו שמדובר בהפגנה והם מפזרים אותה. ואז השוטר הוציא אזיקים וניסה לאזוק אותי".

מנגד, דווקא במשטרה טענו כי באו לסיור שגרתי, וראש הישיבה נלקח לבירור בגלל שבחורים זרקו לעברם אבנים, דבר אשר הוכחש על ידי התלמידים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "התקבל דיווח אודות גרימת רעש מישיבת הנגב בנתיבות. שוטרים שהגיעו למקום הבחינו בעשרות צעירים כשהם מפרים את הוראות משרד הבריאות באופן בוטה וקראו להם להתפזר ולהפסיק את הרעש. השוטרים נתקלו בידוי אבנים וקריאות גנאי והיה צורך בהתערבות האחראי התורן. 3 ממפירי הסדר נקנסו בגין הקמת רעש ואי חבישת מסיכה. הגורם האחראי על המקום זומן לתחנת המשטרה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר