ההכפשה וההתנצלות

בעקבות 'כיכר': החולה 'החרדי' של משרד החינוך - תוקן

במשרד החינוך ערכו בשבוע האחרון כנסים לרכזי מוסדות החינוך, בפניהם הוקרנה מצגת ובה הנחיות איך להתנהג עם הילדים בקייטנות, אלא שהחולה הוצג בה כ"ילד חרדי" - עד ש'כיכר השבת' פנה (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המודעות השונות (צילום: מתוך 'משרד החינוך')

עשרות גננות, מורות ורכזי חינוך העובדים במשרד החינוך, נפגעו מהמשרד לאחר שבמצגת שהוצגה בפניהם ניתנה התחושה כי הציבור החרדי הם החולי קורונה. הבוקר (ראשון), המשרד תיקן את האיור הבעייתי לאחר פניית 'כיכר השבת'.

לידי 'כיכר השבת' הגיעו הרבה פניות על כך מגננות ורכזים שנפגעו מהמצגת של משרד החינוך שבה הוכנסו איורים שונים של ילדים, כולם ללא כיפה - למעט הילד החולה, שהוצג כילד חרדי.

המצגת שהוכנה במשרד החינוך הצגה על-ידי אנשי המשרד במהלך השתלמויות איך לנהל קייטנה בצל ה'קורונה'.

במהלך האיור שהסביר על מה חשוב להקפיד, נכתבו הנושאים הבאים: שמירת מרחק פיסי, שמירה על היגיינה אישית, הקפדה על שימוש במסכה מגיל 7 ולא להגיע לקייטנה כשחולים - כאשר האיור שליווה את החולים, היה ילד ולראשו כיפה, הילד היחיד עם כיפה במצגת.

המודעה עם הילד החרדי
המודעה מוקרנת בכנס של רכזים וגננות (באדיבות המצלם)

אחד מהפונים ל'כיכר השבת ' מספר: "באחת המצגות שהציגו לנו בכנס, הופיע הסבר על שמירת נקיון בתקופת הקורונה שמראה על איזה דברים צריך להקפיד לשמור, כגון; מרחק 2 מטרים, שטיפת ידיים בסבון, חבישת מסיכה ולא להגיע לביה"ס או לגן אם הילד חולה.

"אנחנו - החרדים נאלצנו לקבור את עצמנו מבושה, כי הרי מי הוצג כילד חולה? משום מה במשרד החינוך בחרו את הדמות של הילד חרדי - ובכך גם אימצו את הנרטיב השקרי של התקשורת הכללית".

"האם זה היה מכוון, להמשיך את ההסתה כנגד הציבור החרדי ולבחור בדווקא תמונה של ילד חרדי? האם כך אמורים להתנהג משרד ממשלתי?", שואל בכאב אותו מורה.

המודעה עם הילד ללא הכיפה (לאחר התיקון)

'כיכר השבת', פנה אל משרד החינוך, בשל מה שנראה כהשמצת הציבור החרדי ובמשרד מיהרו להתנצל ולתקן את האיור.

במשרד החינוך הביעו התנצלות וציינו כי הדבר נעשה בתום לב. עוד נמסר כי "המשרד תיקן את הטעות ופרסם חומר חדש בנושא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר