הסגר באלעד. צפו

ישראל פרוש נגד שר הבריאות יולי אדלשטיין: "הוא לא סופר אותנו"

ראש עיריית אלעד פתח את הלב בדיון בוועדת החוקה, ושפך את תסכולו מהתנהלות המדינה ושר הבריאות בהחלת הסגר על העיר. "לאן הגענו?! אוי לאותה בושה", אמר • צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
פרוש בדיון היום, ושר הבריאות (צילום: מצלמות הכנסת / Flash90)

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש יוצא היום (ראשון) למתקפה חריפה נגד הממשלה ושר הבריאות יולי אדלשטיין, בעקבות הסגר שהוטל על העיר. "עם מי התייעצת? העיקר שמת סגר על העיר אלעד, לא סופרים אותנו, בושה!", היו רק חלק מהמילים הנוקבות שהשמיע פרוש בכנסת.

את הדיון בוועדת החוקה על הסגר בערים טבריה ואלעד, פתח יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר בדברים נגד קטלוג ומיתוג ציבורים שלמים, ככאלו המזוהים עם נגיף הקורונה, ואמר: "החוק הזה יוצר סטיגמות לערים שונות; לא נשב פה רק כדי לאשר מסמך שהועבר אלינו בבהילות".

ראשי רשויות מקומיות חרדיות, שהתארחו בדיון, קבלו על היחס כלפי החרדים, ומי שהוביל את הקו הלוחמני היה כאמור ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, עם מתקפה חסרת תקדים.

"יש לנו משפחות מרובות ילדים, כי כך הרבנים שלנו מורים לנו", ניסה תחילה פרוש להסביר, "יש 12 נפשות בדירות עד 120 מטר, ולכן כשהחולה הראשון נכנס, אנחנו מבקשים: קחו אותו למלונית. אין לנו חדר לכל חולה".

כדוגמה, הוא הביא את המקרה הבא: "יושב פה לצידי סגן ראש העיר; הוא טיפל באנשים, וחלה. ביקשתי כמה ימים שיבדקו אותו, אבל לקחו 10 ימים עד שבדקו אותו ובינתיים הוא ומשפחתו נהיו חולים".

פרוש המשיך ותיאר: "בפעם הקודמת ראיתי שהלכו על הראש של העיר שלנו, אבל לא סגרו אותנו. הפעם שאלתי את המשטרה... שר הבריאות הודיע לי: סגרו לך את העיר, אמרתי לו 'תן לי להוציא אותם למלונית'. יש את משטרת ישראל שאומרת שיש אכיפה של 100 אחוז וכולם שומרים על מסכות. כולם במשמעת. אז למה עשו את זה?".

"אני שואל את שר הבריאות: למה אתה סוגר את העיר? מה התועלת? הוא אמר לי: אתה צודק, אני לא מנהל את המדינה, ולא יכול לייצר לך את המלוניות, אבל סגר צריך לעשות".

לדברי ר"ע אלעד, "אין לנו חולה אחד שמאושפז בעיר. לקחו עיר שלמה והכפישו אותה. לא דיברו איתנו. השר הרים אלי טלפון ואמר: סגר אני חייב לעשות. עם מי התייעצת? דיברת עם ראשי העיר? עם הצבא? עם המשטרה? העיקר שמתם סגר על עוד עיר שבקושי מרימה את עצמה מעל המים".

"איזו בושה! לאן הגענו במדינה שלנו. לא סופרים אותנו לפני שמקבלים החלטות. אוי לאותה בושה", סיים ראש עיריית אלעד ישראל פרוש את דבריו הכואבים.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר