אאא

אלעזר רומפלר, המואשם בתקיפת קטינים בעת פעילותו בכת 'לב טהור', הגיע היום (ראשון) לדיון נוסף בעניינו בבית משפט השלום בירושלים, והשמיע את טיעוניו נגד רשויות החוק במדינת ישראל.

סנגורו, עו"ד גבריאל טארונישבילי, פתח קודם בטיעון טכני, אך שיכולה להיות לו השלכה מהותית על התיק כולו. לדבריו, "בקנדה - המדינה בה הכל לכאורה התרחש -אין את העבירות הספציפיות של תקיפת קטין בידי אחראי והתעללות בקטין.צריך היה להגיש חוות דעת המאשרת שהעבירות המדוברות הן עבירות גם שם, וזה לא נעשה".

מעבר לכך, אמר עורך הדין בשם מרשו, "יש כאן את הטענה של 'הגנה מן הצדק', משום שכל התיק הזה הוא ניסיון של המדינה לקיים מעין משפט ראווה כנגד קהילת לב טהור, כשקורבן הציבור בעצם זה הנאשם. וכל כך למה? החקירה בתיק הזה החלה ללא קשר לנאשם, וגם כשהעדים המרכזיים בתיק הזה ניגשו אל המשטרה וגוללו בפניהם את הסיפור שלהם על פני שעות ארוכות, הם לא הזכירו במילה את הנאשם. התחלנו עם עבירות גדולות, והצטמצמנו לשני אירועי אלימות נקודתיים מ-2009 ומ-2011 - ואלו אנשים שחיו עשרות שנים בקהילה, כך שאם זה כל מה שהצליחו להביא, זה מלמד...".

 ארכיון

"מבדיקה שערכתי", טען עו"ד טארונישבילי, "לא מצאתי שהוגש כתב אישום על עבירות תקיפה בשיהוי ניכר של למעלה מעשור, כאשר מדובר בעבירת חוץ והנפשות הפועלות אפילו לא היו אזרחי ישראל. הדבר היחיד שקושר אותנו לארץ, זו העובדה שהנאשם היה אזרח ישראלי במועד ביצוע העבירות לכאורה. ומבדיקה שערכתי, בחלוף עשור לא מגישים. הגישו - רק בגלל ההקשר שעושים בין הנאשם לקהילת לב טהור, והמשפט הזה הוא משפט נגד הקהילה".

בשלב זה נאמר לשופטת רבקה פרידמן פלדמן, כי הנאשם רוצה לומר משהו שיושב על לבו, ולשתף בו את בית המשפט. וכך אמר אלעזר רומפלר: "בעיני כל מי שמכיר את הפרשיה הזאת, מדובר ברדיפה באופן נורא מאוד. כשהגעתי ללוויה עצרו אותי, ונאשמתי בהמון האשמות, 'מנהיג הכי דומיננטי בכת', 'עשיתי ניסויים על קטינים', 'איומים', 'תקיפה בנסיבות מחמירות', 'כניסה לישראל שלא כחוק' ועוד כמה דברים. כשעצרו אותי, אמרו שאני ראש הכת. זה תיק תפור".

לאחר שבא כוח הפרקליטות עו"ד עופרי מלצר אמר שלא נערך מראש למתן מענה לטיעונים שהועלו, החליטה השופטת לקבוע דיון נוסף לשם כך. "עד מועד זה תשיב המאשימה בכתב לטענות המקדמיות שהעלה בא כוח הנאשם, והוא יוכל להגיב לתשובה באותו מועד", כתבה.

 (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)