ר"ע אלעד חושף. צפו

"הוסכם להסיר את הסגר - אך שר הבריאות נעלב, והתחרט"

ישראל פרוש, ראש עיריית אלעד, חושף בראיון באולפן 'כיכר השבת', כי כבר הגיע להבנה בדבר הסרת הסגר מעירו, אך כשדרש התנצלות על העבר, זה בוטל • וגם: הטענה לקהילות שלא נבדקות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש, שנאבק בימים אלו בסגר שהוטל על עירו, אומר בראיון סוער באולפן 'כיכר השבת', כי הוא בטוח שהוחלט כך כי מדובר בעיר חרדית, מקווה שהנציגים החרדים בממשלה לא תמכו במהלך וחושף כי שר הבריאות הסכים להסיר את הסגר אך נסוג כי נעלב ממנו.

אם אכן היה צריך להטיל סגר, סבור פרוש, זה היה צריך להיעשות רק בהידברות, ולא ב"החלטה מנותקת דיאלוג".

"המגזר החרדי הוא לא מגזר של 'מותרות', בבתי המגורים ישנם בממוצע בין חמישה לעשרה ילדים, בדירה של כמה עשרות מטרים, ולכן כשהאבא נדבק, תוך שבוע יש 12 נדבקים", מסביר ראש עיריית אלעד, "ואם בבית ישנם 10 ילדים, בבניין ישנם עשרות רבות של ילדים".

כמו כן, לדברי פרוש הפעם אנו נמצאים במקום אחר, "משום שאין לנו מלוניות. כששוחחתי עם שר הבריאות ביום חמישי וביקשתי מלוניות, הוא אמר לי שהוא לא אחראי על הנושא, וכי תפקידו רק להגביל את העיר".

"העובדה היא שבאלעד מבצעים יותר בדיקות מכל הערים החרדיות", טוען ראש העיר, "ואם בשאר הערים היו נבדקים באותם אחוזים, המצב שם היה דומה למצב פה; היינו העיר הראשונה שהקמנו מתחם 'היבדק וסע', ואני חושב שאנחנו מטפלים בכולם כמו שצריך".

האם ישנן קהילות בעיר שחבריהם לא נבדקים?

"אין דבר כזה. עובדה היא שחלק מהחולים נמנים על קהילות שטוענים כלפיהן שאינן מבצעות בדיקות. סידרתי מתחם מיוחד לתושבים, על מנת שיבואו להיבדק, וכואב לי שלאחר שגילו אנשים חולים, אין לנו יכולת לבודד אותם ולטפל בהם כמו שצריך. מי שמלווה אותנו הם פיקוד העורף והמשטרה, שמודים שההתנהלות של המדינה כלפי העיר אלעד היא חלמאית".

ההחלטה ההזויה להטיל סגר על העיר עברה את אישור קבינט הקורונה, ששם ישנם גם חברי כנסת חרדים. איך אתה מסביר את זה?

"אני מודיע לך שאם אני הייתי שם, הממשלה לא היתה ממשיכה להתכנס בנושא. אני לא נגד סגר, אבל חושב שצריך לבדוק לעומק האם בכלל צריך סגר, ומה קורה בעקבותיו. יש לנו כרגע למעלה מ-200 ילדי חינוך מיוחד שנשארים בבית, מורות, גננות ואנשים נוספים שהגיעו למקומות עבודה בערים אחרות ונשלחו הביתה, והכל כי העיר שלנו נכנסה לסגר; את מי הסטיגמה הזאת משרתת? מישהו התייעץ איתנו?".

"אולי אני לא חבר ליכוד, והעיר שלי לא מעניינת את השרים, אבל שים לב לנתוני המל"ל, שבהם העיר אלעד ממוקמת במקום מספר 17 ברשימה, בעוד ערים אחרות נמצאות הרבה לפנינו מבחינת כמות הנדבקים. מה אני יעשה שלא קוראים לי צביקה ברוט (ראש עיריית בת ים) ושאני לא מקורב לראש הממשלה נתניהו?...".

אתה חושב שהצעד הזה נעשה בגלל היותה של אלעד עיר חרדית?

"שר הבריאות יולי אדלשטיין לא בחור חלש. אני מכיר אותו, ואני מאמין שהוא לא קיבל את ההחלטה בגלל שמישהו נתן לו פקודה. ואגב: ביום שישי קיבלתי הצעה להסיר את הסגר, בהודעה משותפת של שר הבריאות ואנוכי, ולאחר שביקשתי שהשר יתנצל לפני התושבים - חל נתק בינינו. כואב לי על כך".

מדוע אין לך ביקורת על נציגי הציבור החרדים שאמורים לזעוק את הזעקה שלכם ולפעול בקרב שרי הממשלה והעומד בראשה, ובמקום זאת מתעלמים?

"ליצמן אמר לנו שהוא לא ישב בקבינט הקורונה כשההחלטה התקבלה, ואני מאמין שגם הרב דרעי לא ישב שם, משום שאפילו לא קיבלתי ממנו שיחת טלפון", עוקץ פרוש.

"זה הזוי שתושבי העיר עמדו כמו פועלים פלסטינים בכביש היציאה מהעיר, כדי לעלות על אוטובוס בדרך לעבודה. ואנחנו צריכים לעשות הרבה חשבון נפש איך הגענו למצב הזה".

אתה חושב שהיה למישהו אינטרס כלשהו לדפוק את ישראל פרוש בהחלטה על הסגר?

אני לא מאמין, אבל גם אם כן - אני יודע מה חושבים עלי התושבים. אם זאת המטרה, אני מוכן להוריד את הראש".

פנית לבג"ץ בנושא הסגר. אתה סומך על בג"צ בנושא הזה?

"אני סומך רק על הקב"ה, אליו אני מתפלל מדי יום, ותאמין לי שהוא לא מאכזב. אני חושב שאם בכנסת ישראל עשו עוול, בג"ץ צריך לבחון זאת, לקרוא לנציגי המדינה, להסתכל להם בעיניים ולשאול אותם מה הקריטריונים לסגר, ומדוע לפי הקריטריונים אין ערים נוספות שנמצאות בסגר".

האם פנית לשר הפנים דרעי בנושא?

"הוא לא פנה אלי. אני פניתי לשרה מירי רגב. ולגבי דרעי: אמרו לי שהוא לא מתעסק בנושא, ולכן לא פניתי אליו. הוא עזר לנו הרבה מאוד בגל הראשון, ובישיבה שהיתה לנו איתו נאמר לנו שהמשרד נשאר עם חובות פתוחים של מאות מיליוני שקלים. לכן אני מבין אותו לגמרי".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר