פרסום ראשון

חולה קורונה חתם 'דיחוי', מדור בני הישיבות נסגר

ועד הישיבות עדכן כי בחור מ'מאור התורה' הגיע לחתום על דיחוי בגיוסו לצה"ל במדור בני הישיבות בתל השומר. בהמשך התגלה כחולה קורונה - מה שהוביל לסגירת המקום (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
מדור בני הישיבות בלשכת הגיוס, אילוסטרציה (צילום: Yaakov Lederman/Flash90)

ועד הישיבות הודיע בדקות האחרונות (ראשון) למנהלי הישיבות שלא להתייצב בשבוע הקרוב במדור בני הישיבות בתל השומר, לאחר שבמקום שהה חולה קורונה.

מדובר באחד מתלמידי ישיבת מאור התורה בראשות הרב סאלים שהגיע לחתום בסוף שבוע שעבר על דחיית מועד גיוסו לצה"ל, בשל העובדה שתורתו אמונתו.

בהמשך, התגלה כי הבחור הינו נשא חיובי של נגיף הקורונה - מה שהוביל לסגירה זמנית של המקום ולהוראת ועד הישיבות שלא להתייצב.

ל'כיכר השבת' נודע כי כל עובדי המקום נכנסו לבידוד ולא תתקיים במקום קבלת קהל עד להודעה חדשה.

ב'כיכר השבת' דווח מוקדם יותר השבוע כי ראש ישיבת "מאור התורה" הגאון רבי אברהם סאלים נמצא חיובי ל'קורונה' בעקבות כך כלל תלמידי ישיבת 'מאור התורה', הגדולה והקטנה, נשלחו לביתם.

באשר לאופן קבלת הדיחוי בימים אלו, דווח ב'כיכר השבת' כי תלמידי הישיבות הלומדים במסגרת ה'קפסולות' דבר המונע את יציאתם מתחום הישיבה, תישלח רשימת התלמידים הנכללים ב'קפסולה' למשרדי ועד הישיבות [בהתאם לרשימה שהוגשה לצורך קבלת האישור ממשרד הבריאות], שינפיק עבורם את טפסי הדיחוי.

עם הנפקתם תקבל הישיבה הודעה על כך, והטפסים יישלחו ממשרדי ועד הישיבה לישיבה, באופן המקובל עם כל מוסד. הטפסים ימולאו ויחתמו ע"י התלמיד, ולזה תצורף חתימת ראש הישיבה בנוכחות עו"ד ובחתימתו, וכן התלמיד ימלא טופס הצהרה [רגיל] בנוכחות עו"ד ובחתימתו.

עם השלמת החתמת הטפסים הנהלת הישיבה תעמוד בקשר עם משרד ועד הישיבות על מנת שנציג ועד הישיבות יעביר את המסמכים הנדרשים למדור בני ישיבות ללא צורך התייצבות התלמיד.

תלמידים שבעקבות המצב ישיבתם אינה פעילה כלל, או שהישיבה פעילה חלקית במסגרת 'קפסולה' והם אינם נכללים בה, ההנחיות הינן כדלהלן; תלמידים הלומדים במסגרות פתוחות [דוגמת כולל, כאשר הלימודים מתקיימים במשך היום ולאחמ"כ שבים לביתם], יתייצבו במדור בני ישיבות בצירוף דיחוי והצהרה חתומים.

תלמידים שישיבתם אינה פעילה כלל ולע"ע אינם לומדים במסגרת לימודים מוסדרת, יתייצבו במדור לצורך החתמתם על טופס מיוחד המיועד להם, והתייצבותם תדחה לעוד שישה חודשים.

אך כאמור, לאחר שאחד הבחורים שהתייצב בלשכה על מנת לחתום על דחיית גיוסו בשל העובדה שתורתו אמנותו, התגלה כחולה בנגיף הקורונה - ובינתיים, המקום נסגר עד להודעה החדשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר