"אנחנו מרגישים פגועים מאד"

איפה ואיפה: המשפחה החרדית נקנסה; החילונים רק ננזפו

משפחה חרדית - עם שני ילדים מונשמים, יצאה אחרי חודשים מהבית, בפעם הראשונה, אך אז נתקלו במעבה היער בשוטרים שהתעקשו לקנוס אותם, בעוד מול החילונים לידם - הסתפקו בנזיפה (חדשות)

שימי שפר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוברות המשטרה)

האכיפה הבררנית כלפי המגזר החרדי לשמירה על הנחיות משרד הבריאות - נמשכת תוך אפליה חמורה מצדה של המשטרה, אשר קונסת את בני הציבור החרדי ואילו את הציבור החילוני פוטרת בנזיפה.

לפני מספר ימים חשפנו ב'כיכר השבת' תיעוד מהאפליה בטבריה, כאשר חרדי עם ספר תורה לא הורשה לעבוד בעוד באותו מקום נראה גבר חילוני עובר חופשי, לאחר פרסום המקרה הבהירה המשטרה ל'כיכר השבת' כי מעבר הגבר החילוני היה בניגוד להנחיות.

כעת, 'כיכר השבת' חושף מקרה חדש של משפחה חרדית שנקנסה על-ידי המשטרה בעוד משפחה חילונית אחרת לא נקנסה והשוטרים הסתפקו בבקשה שיביאו מסכות.

המדובר במשפחה חרדית, ברוכת ילדים, המתגוררת בעיר ביתר עילית שמזה כמה חודשים לא יצאה מהבית, בשל החשש מנגיף הקורונה והעובדה כי חלק מילדי הבית נמצאים בסיכון.

ביום רביעי האחרון החליטה המשפחה לצאת בשעת לילה, לראשונה, לפארק בגין הסמוך לביתר עילית, על מנת להתאוורר מהתקופה האחרונה.

בשיחה עם 'כיכר השבת' מספר אב המשפחה את שהתרחש: "אנחנו משפחה בת 7 נפשות, מתוכם שני ילדים מונשמים. לאחר שהיינו נעולים בבית מחג הפורים, החלטנו ביום רביעי האחרון לצאת לנשום אוויר. אחרי שהגענו לפארק, חיפשנו מקום מבודד ונגיש בתוך היער, על מנת שבני המשפחה, כולל הילדים שבסיכון, יוכלו לשבת ולנשום אוויר צח, וללא לקחת סיכון בקירבה לאנשים".

"לאחר שהתיישבנו לאכול", מתאר האבא, "הגיעו לפתע שתי ניידות משטרה, וכשראיתי שהשוטרים מתקרבים אלינו, ביקשתי שלא יתקרבו יותר מידי בשל החשש לילדיי שנמצאים בסיכון. השוטרים שאלו אותי, מדוע אנחנו לא חובשים מסיכות, הוצאתי להם את המסיכה מהכיס, ואמרתי לשוטרים שלא ידוע לי על חובה לעטות מסיכה בתוך היער, במקום מבודד ותוך כדי אכילה".

השוטר, בתגובה, טען כי היער הינו מקום ציבורי, ולכן הורה לאב המשפחה למסור לו את פרטיו האישיים וקנס את המשפחה בסכום של מאות שקלים - למרות תחנוניה של אם המשפחה שביקשה להניח למשפחה שבסך הכול ביקשה לצאת מהבית לאחר כמה חודשים של הסתגרות.

האבא ממשיך ומספר כי לאחר כמה דקות הגיעו למקום כמה מטיילים חילונים ללא מסיכות, ולשאילת השוטרים היכן המסיכות, השיבו המטיילים כי הם שכחו להביא אותם מהבית. בתגובה אמרו להפ השוטרים: "יש חובה לעטות מסיכה", ו"לכו תביאו את המסיכה מהבית", בעוד שאת המשפחה החרדית, כאמור, השוטרים קנסו במאות שקלים וסירבו לוותר או לרחם - למרות המצוקה הברורה.

"אנחנו מרגישים פגועים מאד", אומר אבי המשפחה בכאב עצום, "מעצם העובדה ששוטר שרואה משפחה עם 2 ילדים מונשמים, בשטח פתוח ביער, לא מתחשב ומתעקש לקנוס את המשפחה, בעוד שאנשים שאינם חרדים מקבלים יחס שונה וסלחני".

האבא מוסיף ומספר לסיום כי "לאחר שהשוטרים הלכו מהמקום, הגיעו קבוצה של כ-30 חיילים שפתחו שולחן וישבו בצפיפות וללא מסיכות בלי שאף אחד הפריע להם".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "השוטר שהבחין במשפחה ששהתה במרחב הציבורי ללא מסיכות, מסר לאב המשפחה דוח על אי עטיית מסיכה על סך 200 ש"ח למרות שכל בני המשפחה היו ללא מסיכות מתוך הפעלת שיקול דעת".

"לאחר מכן הבחין השוטר במשפחה נוספת שאכלה ולכן בני המשפחה לא עטו מסיכות על הפנים אך הן היו איתם.
השוטר הסתפק במקרה הזה כפי שמתבקש, בהסברה ובבקשה לעטות מסיכות לאחר סיום הארוחה. כל ניסיון להציג אכיפה לא שיוויונית חוטא לאמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר