מעקב 'כיכר השבת'

הליכוד ויהדות התורה יחד - נגד אפליית המשרתים החרדים

חשיפת 'כיכר השבת' על אפליית החרדים המשרתים בשירות האזרחי או הלאומי הביאה לשיתוף פעולה בכנסת בין קטי שטרית ליעקב אשר • הצעת חוק בנושא תוגש בימים הקרובים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
חרדי, שירות לאומי (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מעקב 'כיכר השבת': חרדים המשרתים בשירות לאומי או אזרחי שכבר קיבלו מקדמה כדמי אבטלה, נדרשו על ידי הביטוח הלאומי להחזיר את הכסף. הצהריים התקיים דיון סוער בנושא בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

ח"כ קטי שטרית מהליכוד צפויה להגיש הצעת חוק "חוק הביטוח הלאומי" להסדיר את מעמדם של אותם משרתים.

בדיון בוועדה אמרה שטרית: "הדיון היום הוא עוד צעד לעבר טיפול עבור משרתי השירות הלאומי במגזר החרדי. הגשתי הצעת חוק לתיקון חוק הביטוח הלאומי, שתאפשר למשרתים אלה לקבל דמי אבטלה בעתיד. יש לתקן את העוול ולסייע למשפחות שפרנסתם נפגעה בתקופת הקורונה".

יו"ר וועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר ליו"ר וועדת העבודה והרווחה חיים כץ, כי יש לטפל בשני נושאים במקביל בכדי לתקן את העוול שנגרם לחרדים שבחרו להתנדב בשירות האזרחי והוצאו לחל"ת ולא קיבלו דמי אבטלה בגלל סעיף בעייתי בחוק הביטוח הלאומי.

לדברי אשר "נעשו החרגות רבות בתקופה הקורונה לשלל ענפים וסקטורים במשק, כולם מבינים שאנחנו בתקופה שלא הייתה כמוה וזו מחייבת החרגות, גם בנושא הזה נדרש מאתנו לעשות החרגה ולתקן את העוול".

"בנוסף", הדגיש ח"כ אשר, "אני מחזיק בידי את חוק הביטוח הלאומי, נדרש תיקון בלשון החוק כדי שיובהר שהמתנדבים בשירות האזרחי זכאים לדמי אבטלה על שעות העבודה שלהם מחוץ לשעות ההתנדבות, כיון שזו הייתה מטרת החוק, לאפשר להם לעבוד ולפרנס את משפחותיהם מעבר לשעות ההתנדבות".

ח"כ אשר ציין כי מלבד הטיפול במענק לתקופת הקורונה, בכוונתו להגיש יחד עם ח"כ שטרית הצע"ח לתיקון הסעיף הבעייתי בחוק הביטוח הלאומי כדי למנוע בעיות דומות בהמשך.

חיים כץ אמר בדיון, "מדובר במאות בודדות של אנשים שעובדים במשרה חלקית לאחר שעות השירות ולכן ככל הנראה מדובר בסכום בטל בשישים, אבל אתם (נציגי האוצר) הגעתם לדיון לא מוכנים, בלי נתונים ובלי פתרונות".

"אני נותן לכם עד מחר להביא לנו פתרון ואנחנו נעביר אותו כהוראת שעה או כשינוי תקנות. אם לא- נכפה את זה בחקיקה ונכניס את העניין כסעיף לחוק דמי אבטלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר