"לא אצביע"

יעקב אשר דורש: לפני הטלת סגר תתייעצו עם הרשות המקומית

לאחר הסגר על העיר אלעד, יו"ר ועדת חוקה שיגר איום מרומז והסביר, כי לא ייתכן שיטילו סגר על עיר ולא התייעצו עם העירייה המקומית, ולכן דרש להכניס זאת לסעיפי החוק (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יעקב אשר בדיון (צילום: דוברות הכנסת)

לאחר הסגר על העיר אלעד, יו"ר וועדת חוקה חוק ומשפט, יעקב אשר מיהדות התורה, דורש כי לפני שיכריזו על סגר יש להתייעץ עם הרשות המקומית, ומתריע כי אם לא יושגו הבנות ישקול האם להצביע מחר על תקנות שעת חירום.

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר בדיון: "יש לקבוע שעמדת הרשות המקומית תובא לשרים בכתב ובצורה מנומקת. שיתוף ראשי הערים הוא דבר קריטי. באותם תהליכים שמועלים לוועדת שרים, ההיוועצות צריכה להיערך בטרם החלטה".

"זה מינימאלי", אמר אשר והוסיף: "ופשוט ולא ברור על מה הוויכוחים. אתם רוצים לבטל את סמכויות ראשי הערים?, אם ראש העיר לא נמצא בתוך ההחלטה על סגירת רחובות, לא ברור מה רוצים. גבולות הגזרה הם לא וטו אלא שדעתו תוצג במסמך מקצועי בפני ועדת השרים בתהליך שקוף".

"אני דורש שהנוסח יכלול מסמך עמדה מנומקת של ראש הרשות שבלעדיו לא תתקבל החלטה. ועדת השרים תידרש להתייחס לכל סעיף במסמך".

עוד אמר כי "כיום ראש עיר מקושר יותר למפלגה מסוימת או אפילו חבר מרכז במפלגה, יודע להרים טלפון וראש עיר אחר שאין לו אבא ואמא לא יודע לעשות את זה".

בסיום הדיון אמר היו"ר ח"כ אשר כי "הדיון יימשך במטרה להגיע להבנות כדי להצביע מחר ואם לא יהיו הבנות נשקול האם להצביע. אי אפשר לחבל בהחלטות ועדת השרים והממשלה אך צריך לדעת שהם התקבלו אחרי שהכל נשמע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר