צפו בתיעוד

מזעזע: שומרים מנעו כניסת ילדים ל'קעמפ'

הורים של ילדים בארה"ב, שאיבדו את מקור פרנסתם בעקבות הקורונה ולא היו מסוגלים לשלם על הקייטנה, הגיעו למקום עם הילדים, אך נתקלו בשומרים שמנעו מהם להיכנס (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מתוך הטוויטר)

הורי ילדי תלמוד התורה בויליאמסבורג שבניו יורק, רצו להכניס את ילדיהם ל'קעמפ', למרות שלא שילמו כסף - בשל כך שפוטרו מעבודתם, לתדהמתם, הם נתקלו בחבורה של שומרים שמנעו את הכניסה לילדים, והם בתגובה ניסו להילחם.

יואל, חסיד סאטמר, מספר ל'כיכר השבת': כי מדובר על חסידי סאטמר הנמנים על קהילת הגרז"ל: "זה קרה בתלמוד תורה של סאטמר בויליאמסבורג בשם 'עטרת יואל'".

"הורים התקשו לשלם על הקייטנה של הילדים שלהם בעקבות כך שהם פוטרו מהעבודה - בשל משבר הקורונה. צריך להבין, תמיד מבקשים כאן מחסידי סאטמר שיתנו כסף על כל מיני גזרות משונות כמו גזירת הגיוס, ילדי תימן, צרפת וכו', ואנחנו מרגישים תמיד כמו בנק, שחייבים לתת לאחרים".

"כרגע", מתאר יואל, "הרבה מאיתנו נמצאים במצב קשה, ואנחנו שואלים, למה אנחנו, שתמיד צריכים לשלם כסף על חינוך של ילדים אחרים, פתאום החינוך של ילדינו פחות חשוב? מנצלים את העובדה שאין לנו כסף, בשביל לדרוך עלינו?".

"מה גם", מוסיף יואל, "מוסדות החינוך קיבלו עכשיו מיליונים, וגם אנחנו שילמנו במשך חודשיים כאשר החיידר היה סגור - עדיין שילמנו כסף על הלימודים, אז לא נראה לי שלמוסדות חסר כסף, אז למה להתעלל ככה בילדים שלנו?"

הרב משה קליין, מויליאמסבורג איש חינוך וחסיד סאטמר, אומר ל'כיכר שבת': "הרבי הדברי יואל מעולם מעולם לא הסכים לזרוק ילדים מהחיידר בגלל אי תשלום כסף, מה שקרה פה זה נגד המסורת הוותיקה של סאטמר, אני מזועזע".

סרטון זה מופץ ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בסרטון נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר