אישור המימון נשלל

מקורבי נתניהו תוקפים את מנדלבליט: "מנהל נגדו רדיפה שערורייתית"

היועץ המשפטי לממשלה החליט שלא לאשר את בקשת המימון להגנתו המשפטית של נתניהו, ובחשבון הטלגרם הרשמי של רה"מ עלתה נגדו מתקפה חסרת תקדים (אקטואלי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
נתניהו ומנדלבליט (צילום: הדס פרוש, נועם רבקין פנטון - פלאש 90)

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תוקפים היום (שלישי) באופן חריף במיוחד את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בעקבות הודעתו כי הוא מתנגד למימון של איש עסקים את ההגנה המשפטית של ראש הממשלה.

בחוות הדעת שהגיש היועמ"ש לוועדת ההיתרים, הוא תלה את התנגדותו לבקשת נתניהו לקבל תרומות בסך כ-10 מיליון שקלים עבור מימון הוצאותיו המשפטיות, מהמיליונר ספנסר פרטרידג'‎, באיסור קבלת המתנות שחל על עובד ציבור.

גם העובדה שהקשר בין השניים, נתניהו ופרטרידג'‎, מהווה "קשר בין בעל הון לפוליטיקאי", מהווה לפי היועץ המשפטי לממשלה מחסום בלתי עביר בפני המימון שנדרש.

אחרי פרסום עמדתו זו של מנדלבליט, עלתה בחשבון הטלגרם הרשמי של ראש הממשלה, מפי 'מקורביו', מתקפה חסרת תקדים נגדו. "ככל שנחשפים מעשיו הפסולים של היועמ"ש, בקלטות שהוא מסתיר מהציבור, כך הוא מעצים את הרדיפה השערורייתית שלו נגד ראש הממשלה נתניהו והימין", נכתב.

דברי ראש הממשלה, בפתח משפטו (מתוך הפייסבוק הרשמי)

"ניגוד העניינים של היועץ המשפטי לממשלה, זועק לשמיים", תקפו מקורבי נתניהו: "ביד אחת הוא מגיש כתב אישום מופרך נגד ראש הממשלה, וביד שנייה הוא עושה הכל כדי לחבל ביכולתו של ראש הממשלה להתגונן מפניו".

לדבריהם, "מנדלבליט מעמיד את ראש הממשלה לדין בהאשמות מופרכות ותפורות, שעלו כ-250 מיליון שקלים למשלם המיסים, תוך שימוש באמצעים פליליים כגון סחיטה באיומים של עדים. ומנגד, הוא מנסה למנוע בכל דרך מראש הממשלה את זכות היסוד להגן על עצמו, בסיוע פרטי שלא עולה למשלם המיסים פרוטה".

"שוב מתגלה שיש חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לכל האחרים. כך נראית חקירה פוליטית שמסתיימת בכתב אישום פוליטי. שערוריה", מסתיימת המתקפה הקשה של מקורבי ראש הממשלה על היועץ המשפטי לממשלה.

בתגובה לכך, כתב יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד: "נמשכת ההסתה הפרועה של ראש הממשלה נגד היועמ"ש ושלטון החוק. זה ייגמר בדם, וביבי לא יוכל להגיד אחר כך 'לא ידעתי'; הוא מוביל את ההסתה. מי ששותק ונותן לו לגיטימציה - האחריות גם עליו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר