צפו בנאומים

אליהו חסיד נשא נאום בכורה; השר יעקב ליצמן בירכו

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) נשא את נאום הבכורה במליאת הכנסת במהלכו שיבח את השר יעקב ליצמן, לאחר מכן עלה השר ליצמן לברכו ושיבחו בחזרה • צפו (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הנאום של ח"כ אליהו חסיד (צילום: ערוץ כנסת)

ח"כ אליהו חסיד (יהדות התורה) שנכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי, נשא אחר-הצהריים (שלישי) את נאום הבכורה במליאת הכנסת, ולאחר מכן עלה השר יעקב ליצמן, לברכו.

חסיד פתח את נאומו בתפילה: "הנני העני ממעש מתחנן לפניך על עמך ישראל אשר שלחוני אע"פ שאיני כדאי והגון לכך", והמשיך: "אדוני היו"ר אלופי וידידי השר ליצמן חבריי ליהדות התורה. ראש הממשלה המנוח בגין ז"ל אמר בהצגת ממשלתו הראשונה, הנני להודיע כי ממשלת ישראל לא תבקש משום אומה להכיר בזכותינו להתקיים, לא יעלה על דעתה של שום אומה לבקש הכרה בזכותה להתקיים.

"חבריי, תורת ישראל שניתנה מפי אלוקי ישראל, לומדי התורה היהדות והשבת לא זקוקים לבקש מאיש להכיר בזכותם להתקיים, קיומם הוא זכותם. בעד הזכות הזאת אשר קודשה בדם יהודי שילמנו מחיר כמוהו לא נודע בתולדות העמים.

"איננו מצפים כי תוכר זכותנו להתקיים בדרך התורה. דרושה ההכרה אחרת, הכרה בעצמאות שלנו לחיות חיי תורה, הכרה בזכות שיש למדינת ישראל לשמר את חיי נצח, להגן על זהותה כמדינה יהודית לטפח את לומדי התורה".

חסיד וליצמן (צילום: דוברות הכנסת - עדינה ולמן)

חסיד המשיך ואמר: "מעולם לא עסקתי בפוליטיקה ובתקווה שלא ההפוך כאן לפוליטיקאי, יש לי את הזכות לעסוק בצורכי ציבור כמקים מועדון לגיל הזהב וסיוע למשפחות במצוקה.

"מתנצל מראש על אי הנוחות, כמנהל וכאזרח שסייע לאזרח, ממרומי הדוכן הזה וממשרדי הממשלה, קשה להרגיש את האחר והשונה, את העם שבשדות. זה לא שלא רואים את האזרח, לא מדובר באנשים מנותקים, יושבי הבית הזה כמו חברי הממשלה רחבי לב וטובי עין, רצון עז בוער בהם לתקן לעזור ולסייע, אלו שרצו את כל הדרך לכאן, אהבת העם ואהבת התורה פועמת בקרבם.

"ממקום רם וגבוה, קל יותר להשקיף על הכל, ממרומי הגבעה משקיפים על העם דרך משקפת מקצועית. כמי שנזקקתי לחסדי השירות הציבורי אני ואחיי חשנו כפנורמה מבהירה, מאבדים מולי קשב, מאבדים את התחושה. אני תקווה שאצטרף לחבריי הוותיקים המנוסים ואזכור מאין באתי ולפני מי עתיד אני לתת דין וחשבון. שנצליח להעביר את המסר ואת התחושות לשירות הציבורי, שליח ציבור צריך שמניעיו יהיו לשם שמים. את כוחנו אנחנו שואבים מהציבור. לא רק המניע צריך להיות לשם שמים, אלא העמל צריך להיות בריבוי שם שמים, נשלחתי לכאן בשליחותם של גדולי התורה להגדיל ולהרבות כבוד שם שמים".

חסיד המשיך ואמר: "כידוע לכם לא נבחרתי בבחירות לכנסת, 21 שנה אחרי שהצהיר אמונים כח"כ, הגיש הרב ליצמן את התפטרותו מהכנסת והפקיד בידיי את השליחות הפרלמנטרית, אתגר אותו הוא נושא מאז כ"ג בסיוון תשנט.

"אני עומד משתומם לנוכח היכולת העצומה של ליצמן לתרום ולסייע לחברה. רפורמות חובקות עם ועולם והוא רק באמצע הדרך, המשותף שבכולם הוא העזרה לזולת, לעמוד על משמר היהדות ולהרבות כבוד שמים. קטונתי אל מול עוצמות שכאלה. הרב ליצמן נחלץ חושים ונטל על עצמו את עולו העצום של משרד השיכון, ביקש לפנות ולהתמסר לפתור את מצוקת הדיור החריפה ולהביא בשורה למאות אלפים המשוועים לחלקת גג משלהם".

ח"כ חסיד סיים את נאומו ואמר: "בחיל וברעדה אני ניגש ליישם את האתגר שהוטל עליי ולקיים את שליחותם של גדו"י וכלל ישראל. אחריות כבדה על כתפיי, לא שררה אני נוטל אלא שיעבוד לציבור, אעמוד יחד עם חבריי המצוינים על משמר השבת, החינוך הטהור בקודשי ישראל ללא מורא, בנחישות, בראש מורם ובגאון מחד, בדרכי נועם ובנתיבות שלום מאידך. בכל לבי אני נותן שבח לריבון העולמיים על השליחות שהתגלגלה לפתחי".

השר יעקב ליצמן בנאום ברכה (צילום: ערוץ כנסת)

שר השיכון יעקב ליצמן, חבר סיעתו - 'הסיעה המרכזית' של חסידות גור, עלה לברכו: "לא יודע במה זכתה נורבגיה להכניס כל כך הרבה אנשים טובים לכנסת, בכל זאת החוק עבר ונתן תנופה לכל המפלגות, במיוחד ליהדות התורה שזכיתי לייצג אותה, להכניס אנשים חדשים לכנסת.

"אני מכיר את הרב אליהו חסיד הרבה שנים, מכיר אותו, את אבא שלו, כולם אנשים שהשתדלו ועשו הכל לעזור לאחרים, משפחה שהתמסרה כל השנים לעזור לאחרים.

"אליהו חסיד עבד בבני ברק, באחת הישיבות הטובות בגור, הוא יודע לפתח את הדברים, לשנות את הדברים, הוא במיוחד טוב בלעשות רפורמות חדשות, ולא להתעלם מהאנשים הפשוטים שצריכים עזרה. הבעיה של האיש הפרטי - זה כל העולם שלו, וזה אנחנו צריכים להשתדל הרבה לשנות ולקצר את הביורוקרטיה.

חסיד (צילום: דוברות הכנסת –עדינה ולמן)

"פעם הצעתי לראש ממשלה ש'עובד מצטיין' שיתנו למי שמצליח לקצר ביורוקרטיה, חסיד יודע לעזור בדברים גדולים ופשוטים. מברך אותו שיזכה להיות נציג נאמן שנפעל יחד למען קודשי ישראל וזכויות הציבור החרדי, הוא יכניס רוח חיה בכנסת ויעזור לכנסת בהכל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר