אכזבה באוויר

באירופה פותחים את השמיים; ישראל - בחוץ

מדינות האיחוד האירופי יאפשרו החל ממחר לאזרחים מ-14 מדינות בטוחות להיכנס לשטחה - אך ישראל לא ברשימה • דו"ח: נוכח העליה, הסיכוי לפתיחת השמים בקרוב - נמוך (ארץ)

(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

באיחוד האירופי פותחים החל ממחר (רביעי) את השמיים לטיסות, ומאפשרים כניסת אזרחים מרשימה מצומצמת של "מדינות נקיות" ל-27 מדינות האיחוד.

מדובר ב-14 המדינות הבאות: אלג'יריה, אוסטרליה, קנדה, גיאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, תוניסיה ואורוגוואי.

התפשטות התחלואה בישראל הביאה להוצאתה מהרשימה. המחאה האמריקאית לא הועילה - וגם ארה"ב לא ברשימת המדינות הנקיות.

בדוח רשמי של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה נכתב כי "המלצת האיחוד אמנם אינה מחייבת, אך להתרשמותנו מרבית המדינות החברות ייטו להישמע לקווים המנחים ויישרו קו לפיהם. יצוין, כי באופן עקרוני ובתנאים מסוימים, רשאית כל מדינה לקבוע נהלי כניסה משלה, אך אם תנאים אלה יהיו מקלים יותר מאלה של האיחוד, עשוי הדבר להשפיע על נהלי הכניסה של כלל אזרחי אותה המדינה לשאר המדינות החברות".

הם הוסיפו כי "בטווח הזמן המיידי, נוכח העלייה המתמשכת במספר החולים החדשים במדינת ישראל בשבועות האחרונים, קיימת סבירות נמוכה שמעמדה בעיני האיחוד האירופי ישתנה. יתרה מכן, אם מגמת התחלואה תימשך כפי שהיא בשבועות הקרובים, והמגיפה לא תרוסן, יקשה על ישראל לקיים את פתיחת השמיים למול מדינות האיחוד כמתוכנן ב 8/1".

לסיום המליצו "לבחון מסרים דיפלומטיים לגבי יכולתה של ישראל להכיל את גל התחלואה הנוכחי וכן להפגין שקיפות כלפי הנציבות האירופית, גם ביחס למדיניות הכניסה לישראל עבור אזרחי האיחוד - שכן אלה משתנים שיילקחו בחשבון בהחלטות הנציבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר