תחזית מדאיגה

סגר על ערים נוספות? "מספר המתים יעלה"

במשרד הבריאות מעלים דרישה לסגר מלא במספר ערים נוספות, ובמרכז המידע מנפיקים תחזית מדאיגה: "מספר החולים הקשים יגיע לעשרות ביום. מספר המתים יעלה" (ארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הבריאות דורש, בעקבות העליה המדאיגה במספר התחלואה בארץ, להטיל סגר מלא על ערים נוספות. ל'כיכר השבת' נודע כי גם ערים חרדיות ברשימה הבעייתית.

ירון אברהם דיווח בחדשות 12 כי הערים שמועמדות לסגר הן דימונה, קריית גת, אשדוד ורמלה. ל'כיכר השבת' נודע כי אם קצב התחלואה הנוכחי בעיר ביתר עילית לא יירד משמעותית - יטילו סגר גם על העיר החרדית.

מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה פרסם הערב תמונת מצב מדאיגה: "בתוך כשבועיים מספר החולים החדשים היומי יגיע לטווח ה-1,000, מספר החולים החדשים היומי במצב קשה יעלה למספר עשרות, ומספר המתים יעלה בהתאם".

הם הסבירו כי "מגמת העלייה בתחלואה נמשכת, גם אם בקצב איטי יותר מאשר בגל הראשון. נראה כי העלייה בהיקף הבדיקות בהשוואה לחודשים מרץ - אפריל מסבירה רק חלק מהעלייה בנדבקים".

עוד טענו "כי הגורם העיקרי לכך שמספר החולים החדשים במצב קשה אינו דומה לנתוני הגל הראשון קשור ככל הנראה לעובדה שאנו מצליחים להגן לעת עתה בצורה טובה מאשר בעבר על אוכלוסיות הסיכון, ובתוכם המבוגרים והקשישים".

"עם זאת, עליית ההדבקה המסתמנת בקרב אוכלוסיית המבוגרים צפויה להביא לעלייה גם בחולים החדשים במצב קשה, עלייה במונשמים ועלייה במקרי המוות".

משרד הבריאות עדכן הערב (שלישי) כי החל מחצות הלילה, התגלו בישראל עוד 469 נשאי קורונה חדשים. מאז פרוץ המגיפה, מעל 25,000 איש בישראל חלו בקורונה.

מספר החולים הפעילים עומד כעת על 7,403 - מספר המחזיר את ישראל מבחינה זו חודשיים אחורה, מה שמעיד על חומרת התפרצות הגל השני.

17,318 כבר החלימו, ומתוך החולים הפעילים, 232 מאושפזים בבתי החולים. 7171 הנותרים נמצאים באשפוז ביתי, בקהילה או במלוניות.

מתוך החולים הפעילים, 61 במצב בינוני, 52 במצב קשה ו-24 מונשמים. מספר המתים במגיפה עלה ל-320, עליה של אחד מחצות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר