באנו לשדרג

צולים תפוחי אדמה על המנגל? אל תפספסו את הצעד הזה

צליית תפודים על המנגל סוגרת היטב את פינת התוספת לכל הבשרים שאנו אוכלים בעל האש. אך יש בעיה נפוצה בהכנתם: תוכן הפנים שלהם לא מתבשל וקליפותיהם נשרפות. הנה טריק לפתרון הבעיה (אוכל, באנו לעזור)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

חודש יולי התחיל, באופן פורמלי הקיץ כאן והמטעמים שאנחנו הולכים למנגל הערב לא עוזבים את ראשנו: המבורגרים, חזות עוף, פרגיות, קציצות קבב, כבדים, לבבות וכמובן, התוספת האולטימטיבית לצד כל החלבונים הללו: תפוחי אדמה.

צליית תפוחי אדמה על המנגל היא דרך קלה מאד להכין מנת צד מעושנת להפליא. אתם יכולים גם לצלות אותם לפני שאתם מערבבים אותם בסלט תפוחי אדמה - כדי להוסיף לו עומק ומורכבות. אבל בראש ובראשונה, תפוחי אדמה על הגריל הולכים נהדר עם המבורגרים בדיוק כמו צ'יפס, אך דורשים הרבה פחות שמן ועבודה. אבל יש תלונה אחת שאנחנו שומעים שוב ושוב מטבחים, כשהם מכינים תפוחי אדמה בגריל: תוכן הפנים שלהם לא מתבשל מספיק מהר וקליפותיהם נשרפות.

הפתרון פשוט: אם אתם רוצים להגיש תפודים שתוכנם רך ועדין וקליפתם פריכה, חממו אותם מעט קודם.

מדוע כדאי להרתיח תפוחי אדמה טרם צלייתם?

תפוחי אדמה הם דחוסים וסופר עמילניים, מה שאומר שאם לא תצליחו לבשל אותם כמו שצריך, הם יהיו בלתי אכילים. מתן הרתחה מהירה לתפוחי אדמה, בתחילה, מבטיח שהם יהיו קרמיים מבפנים וחרוכים מבחוץ. אם תדלגו על שלב זה תישארו עם תפוחי אדמה שרופים מבחוץ וקשים מבפנים או יבשים מדי.

החימום יקצר גם את זמן הבישול שלכם, שכן צלייה של תפוחי אדמה גולמיים עשויה לארוך לא מעט זמן. אבל אם אתם רוצים באמת לחסוך זמן, אתם יכולים לעשות את ההרתחה עד יום לפני העל האש.

הרתחת תפוחי האדמה במים מומלחים כהוגן עוזרת תחילה להשרות אותם בתיבול ועקב כך, בטעם - בכך שהיא מאפשרת להם לספוג את המלח. כשאתם זורקים את התפודים שלכם על הגריל מבלי שבישלתם אותם מעט מבעוד מועד, החלק החיצוני שלהם הוא היחיד שיהיה מתובל.

כיצד להרתיח תפוחי אדמה המיועדים לצלייה על האש

לפני שאתם מדליקים את המנגל שלכם, הביאו סיר מומלח היטב עם מים קרים לרתיחה קלה והוסיפו לו את נתחי תפוחי האדמה או את תפוחי האדמה השלמים שלכם. בשלו אותם עד לריכוך קל, במשך כ-10 דקות. אתם אמורים להיות מסוגלים לתקוע פנימה מזלג ללא קושי מיוחד, אך אסור לבשל אותם. סננו אותם וצננו מעט. ייבושם יסייע לקידום השחמה אפילו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר