"ישראל במשבר"

ח"כ בנט מקים 'קבינט קורונה' אזרחי חלופי

שר הביטחון לשעבר קיבץ שורת מומחים בתחומם, והקים "קבינט קורונה" אזרחי חלופי • "נרתם לסייע בקבלת החלטות ובהנעת פעולות כדי להציל את פרנסת אזרחי ישראל" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נפתלי בנט מודיע על הקמת קבינט קורונה (צילום: דוברות)

ח"כ נפתלי בנט, לשעבר שר הביטחון, הודיע היום (רביעי) על הקמת 'קבינט קורונה' אזרחי חלופי, "לאור הזינוק בהידבקות בקורונה וצניחת הכלכלה, ולאור הדשדוש המתמשך של הממשלה בטיפול במגיפה", כלשון ההודעה.

בקבינט של בנט, ישתתפו מומחים מתחומי הבריאות, האפידמיולוגיה, העסקים והחירום. צוות הקבינט יגבש דרכי פעולה להתמודדות כלכלית-רפואית אל מול המשבר, יסייע במידע לציבור, ובפעולות לצמצום הפגיעה בכלכלה.

בין חברי הקבינט: ח"כ נפתלי בנט, שר הביטחון לשעבר; אלוף (מיל') גיורא איילנד, לשעבר ראש אגף המבצעים וראש אגף התכנון בצה"ל; עומר מואב, פרופ' לכלכלה באוניברסיטת וורויק באנגליה ובמרכז הבינתחומי בהרצליה. לשעבר, יועץ כלכלי בכיר של שר האוצר; ד"ר מיכאל שראל, לשעבר, הכלכלן הראשי של משרד האוצר, ראש פורום קהלת לכלכלה; פרופ' רונית קלדרון מרגלית, מומחית בבריאות הציבור ופרופ' לאפידמיולוגיה, מרכז רפואי הדסה והאוניברסיטה העברית; פרופ' יניר בר ים, פרופ' ונשיא המכון למערכות מורכבות New England, מומחה אפידמיולוג, מדען מערכות מורכבות; פרופ' דורון גזית, פרופ' לפיזיקה, האוניברסיטה העברית; עו"ד מאיר רובין, מנכ"ל פורום קהלת; אביר קארה, מייסד קבוצת "השולמנים" של בעלי העסקים בישראל.

לדברי בנט, "מדינת ישראל מצויה במשבר פרנסה הולך ומחריף, מהקשים בתולדותיה. קבינט הקורונה האזרחי נרתם לסייע בקבלת החלטות ובהנעת פעולות על מנת להציל את פרנסת אזרחי ישראל תוך שמירה על בריאותם".

גיורא איילנד מסר, "ישראל במשבר לאומי. איכות הטיפול במשבר לאומי נבחנת בראש וראשונה במידת יכולתה של המדינה לגייס את כל המשאבים הלאומיים הרלבנטים- טכנולוגים וניהוליים, ביעילות ובמהירות. נכון לעכשיו לא הצלחנו בכך, ולכן נכון לעשות מאמץ בכדי למצות משאבים אלה, יותר ואחרת".

פרופ' עומר מואב: "אני מקווה שממשלת ישראל תקשיב ותאמץ את המלצות הקבינט האזרחי, המלצות שיסייעו לממשלה להתמודד עם המשבר הכלכלי החמור, משבר שמנוהל בשליפות ובפופוליזם".

אביר קארה: "משבר הקורונה חשף יותר מכל את ההזנחה רבת השנים של המגזר העסקי בישראל. אנחנו אנשי עסקים, יצרנים ויזמים עלינו נגזרה המשימה להפוך משבר להזדמנות ונעשה זאת. קבינט הקורונה האזרחי הוא הזדמנות ללמוד ולהציע למדינה כיצד יהיה נכון יותר להתייחס לשותפים שלה. יש לנו משימה לעשות, נעשה ונצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר