"פחות חמור"

פרופ' איטלקי: "הקורונה עכשיו - כמו שפעת"

"במרץ הנגיף היה נמר, וכעת הוא חתול בר שניתן לביית" טוען הפרופסור הבכיר, שבראיון לחדשות 12 הסביר כי יש ירידה במספר החולים הקשים, וכי הגל הנוכחי חמור פחות (אקטואלי)

(צילום: שאטרסטוק)

פרופ' מטאו בסטי, מנהל המחלקה למחלות זיהומיות של בית החולים סן מרטינו בג'נובה שבאיטליה, אמר כי "במרץ הנגיף היה נמר, וכעת הוא חתול בר שניתן לביית" - ועורר סערה.

הערב (רביעי), העניק ראיון מיוחד ליונית לוי, מגישת המהדורה המרכזית של חדשות 12, לה הסביר כי "אופייה של המחלה השתנה".

"היינו רגילים לראות מטופלים במצב קשה שהגיעו לבתי החולים במצב חמור מאוד, שהיו זקוקים מיד לחמצן או להנשמה, זה היה המצב הרפואי שלהם. במאי וביוני, החולים הללו נעלמו. יש לנו פחות ופחות מטופלים ובעיקר במצב פחות קשה. המקרים הרבה יותר דומים לשפעת מאשר למחלות שפוגעות בצורה קשה בריאות, כפי שהיה במרץ ובאפריל".

לדבריו, "זה השתנה, זה כבר לא נמר פרא מרושע שתוקף אותנו בהפתעה, אלא, לשם השוואה פשטנית, כדי שהצעירים יבינו: זה חתול בר, כי בכל זאת מדובר בזיהום שאנחנו לא יודעים עליו הרבה, אבל ללא ספק פחות חמור מאשר מה שהיה לפני שלושה חודשים".

בתגובה לביקורת נגדו ממומחים אחרים ענה, "אני משמיע את קולם של הרופאים, של המטפלים, של מי שנמצאים בחזית, של מי שטיפלו באלפי חולים בנגיף. את מה שאני אומר לך מג'נובה יגידו לך פרופסור זנגרילו ממילאנו, פרופסור לוריני מברגאמו, אנשים שהיו בשטח, שראו ועדיין רואים חולים".

הוא הוסיף, "אם תשאלו מאה אנשי צוות שעובדים בחדרי מיון, בחדרי טיפול נמרץ, כולם יגידו לך שאנחנו כבר לא רואים את החולים שראינו לפני שלושה חודשים".

"לכן, מי שאומר את ההפך מתכחש לאמת, לממצאים הרפואיים. אני לא יודע להגיד מדוע מישהו בוחר להתכחש לכך, כנראה בגלל פחד מגורמים מסוימים, כי לומר שהדברים מתקדמים בצורה חיובית הוא דבר שמשרה ביטחון בקרב הציבור".

"מה שאני מנסה להבהיר הוא שכפי שאמרתי במרץ, שהמצב מאוד חמור ושכולנו צריכים להיסגר בבתים, להשתמש במסכות, לשמור על ריחוק חברתי, אז היום אני אומר שחשוב להמשיך לשמור על ריחוק חברתי, אבל גם נכון לומר שמי שנדבק חולה בצורה פחות קשה. זאת האמת ואני לא רוצה להסתיר את האמת".

"אנחנו לא יכולים לחיות עם חרב מעל ראשינו, בפחד מהתפרצות ודאית של גל שני בנובמבר, דצמבר, ינואר, כי אחרת לא נהיה מסוגלים לחיות ובכל מקרה, אנחנו לא יכולים להרשות זאת לעצמנו", הוא מדגיש. "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו סגר של שישה חודשים נוספים, אחרת לא נמות מהנגיף, אלא נמות מרעב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר