"מראה מלהיב"

צפו: כששני הנחשים פרצו ב'ריקוד מלחמה'

כך נראה שיאו של מפגש בין שני נחשים זכרים, ליד נקבת נחש, "במהלכו הם מתלפפים, ומנסים לרתק את ראשו של האחר לקרקע" - כפי שמסבירים ברשות הטבע והגנים (מעניין)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום: שי כהן, רשות הטבע והגנים)

"הטבע מספק לנו מראות מלהיבים", מזכירים היום (חמישי) ברשות הטבע והגנים, ומציגים את אחד מהם: קרב בין שני נחשים זכרים, שכינויו 'ריקוד מלחמה'.

שי כהן, פקח רט"ג, הוא שזכה לתעד דרך עינית המשקפת את ה"ריקוד" המהפנט כזה, שערכו שני נחשים מסוג זעמן שחור, ליד הגן הלאומי גבעות מרר, שבין הערים רחובות וגדרה.

ברשות מסבירים, כי 'ריקוד מלחמה' הוא שיאו של מפגש בין שני נחשים זכרים, ליד נקבת נחש, "במהלכו הם מתלפפים, ומנסים לרתק את ראשו של האחר לקרקע".

מדובר במאבק כוח, ללא הכשות, שבסיומו הנחש שהפסיד יפנה את מקומו מהאזור, והזכר המנצח יזכה בנקבה.

"כל מיני הנחשים בישראל הם חיות בר מוגנות, אשר מועילות לטבע, וניזונות ממיני מכרסמים מזיקים", מציינים ברשות הטבע והגנים. "אין לפגוע בהם או לנסות לתפוס אותם".

עוד מזכירים ברט"ג, כי "לכידת נחשים דורשת ידע מקצועי, ניסיון והיתר מיוחד פרטני שניתן על ידם. בעת התקשרות עם לוכד נחשים, יש לוודא כי הוא בעל היתר תקף, ולבקש כי יציג אותו".

"נתקלתם בנחש? אם אתם בשטח פתוח, הניחו לו ואל תתקרבו אליו. קחו בחשבון שאתם מבקרים בסביבה הטבעית שלו. אם אתם במתחם עירוני והמצב מצריך לכידה, היכנסו לאתר רשות הטבע והגנים, שם ניתן למצוא את רשימת הלוכדים בעלי היתר תקף", מדגישים אנשי רשות הטבע והגנים.

צפו ב'ריקוד' הנחשים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר