צפו בתיעוד

קרב הגרסאות: כך נעצר נער בגלל המסיכה

לאחר תיעוד של מעצר משטרתי בכוח כלפי נער בדימונה, מפרסמת המשטרה את הגרסה שלה, דרך מצלמת הגוף של אחד השוטרים באירוע החל מתחילתו של המקרה (משטרה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מהסרטון ברשתות)

ברשתות החברתיות הסתובב ביממה האחרונה תיעוד של שני שוטרים אוזקים בכוח נער צעיר בדימונה לאחר שלא עטה מסיכה. לטענת הוריו של הנער מדובר בנער עם צרכים מיוחדים, שנעצר באלימות ללא סיבה מספקת לכך. הוריו נחקרו היום (חמישי) בתחנת המשטרה והורחקו מאחד השוטרים, שכן שלהם, למשך 30 ימים. הצעיר נשלח למעצר בית לחמישה ימים.

המקרה עורר תגובות נזעמות וגם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס למקרה ואמר: "תמונות מעצרו של נער עם מוגבלות אמש בדימונה חייבות להיפסק. בדיוק בגלל מקרים כאלה, הקמנו עם משרד העבודה והרווחה ועדה שתעניק כלים להתמודדות כוחות האכיפה והביטחון, מול אנשים עם מוגבלות. רק הדרכה, היכרות והעלאת מודעות יביאו לשינוי אמיתי".

בתגובה לטענות, המשטרה החליטה לשחרר את תיעוד מצלמות הגוף של השוטרים שחושף את ההתנהלות מול הנער מהרגע הראשון ועד למעצר.

ממשטרת ישראל נמסר: "תיעוד המעצר שהוצג חלקי ולא כלל את ההתרחשות שקדמה למעצר. במהלך פעילות אכיפה זיהו השוטרים שני צעירים שלא עטו מסיכות על פניהם, אולם הסתפקו באזהרה ושחררו אותם לדרכם. כעבור זמן קצר, נתקלו השוטרים באותם צעירים שוב כשהם ללא מסיכות ואחד מהם נמלט מהשוטרים על אופניו. החשוד השני סירב להזדהות בפני השוטרים ואף המשיך להתנגד בכוח לעיכוב ולמעצר תוך שהוא מקלל את השוטרים, זאת למרות שהשוטרים ניסו להרגיע אותו כפי שניתן לראות בתיעוד ממצלמות הגוף.

יודגש כי השוטרים נאלצו לעוצרו בגין סירוב לעיכוב וניסיון להכשיל את האכיפה בכוח ולא בגלל שלא עטה מסיכה. הוריו שהגיעו למקום לא ציינו בשום שלב כי מדובר בנער עם צרכים מיוחדים והמשיכו אף הם להתלהם. למרות האמור, האירוע נבדק והשוטרים זומנו לראיון הדרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר