עימות חריף בממשלה

"עושים פוליטיקה": נתניהו הכה בפטיש ונעל את הישיבה

ראש הממשלה בנימין נתניהו איים במהלך ישיבת הממשלה כי יילך לבחירות אם הצעותיו בנושא הקורונה יידחו על ידי 'כחול לבן'. לטענת שותפי נתניהו, ההנחיות מחמירות מדי (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ בישיבת הקבינט בתחילת השבוע (צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90)

עימות חריף בישיבת הממשלה בין השרים בנוגע להגבלות שיוטלו בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה, חלקם סברו כי ההנחיות החדשות שאושרו הערב (חמישי), מחמירות מידי ויכולות לפגוע בכלכלה הישראלית שנמצאת במשבר.

מדובר בישיבת ממשלה שכונסה בהתראה של שעה בלבד בשל חשיבות ודחיפות ההחלטות שנלקחו. כזכור, הממשלה אישרה כי יש לצמצם את ההתקהלויות והתפילות עד 20 בני אדם, ולהגביל ברים מועדונים ואולמות אירועים ל-50 משתתפים.

על פי הדיווחים, בדיון היה עימות חריף בין שר הבריאות יולי אדלשטיין לשר האוצר ישראל כ"ץ, בנוגע לדרישה להגביל מסעדות וברים עד 50 בני אדם. וההכרעה לגביהן נדחתה ליום ראשון.

נתניהו אמר בדיון, כי מחיר הטעות בבריאות ובכלכלה כאחד יכול להיות קשה מאוד והוסיף כי הוא תומך בהגבלות ההכרחיות המינימליות כדי לעצור את התפשטות הקורונה לצד שמירת הכלכלה. "נדאג לשפות את כל מי שייפגע", אמר.

שר הפנים אריה דרעי אמר בדיון, כי אם סוגרים את בתי הכנסת בשל ההגבלות על התפילות - יש לסגור גם את חופי הים, אך כצפוי דרישתו נדחתה ורק בתי הכנסת יצטמצמו.

על פי הדיווח, בדיון עלתה מחלוקת בין שרי הליכוד לשרי כחול לבן, שטענו כי ההנחיות יוצרות בלבול וחוסר ודאות בציבור. על פי שרים שנכחו בדיון נתניהו זעם על ההתנגדויות להצעותיו ואיים כי הדבר יוביל לבסוף לבחירות.

"אני מבין בדיוק מה קורה כאן; עושים פוליטיקה. אם זה יימשך ככה, זה יוביל רק למקום אחד", כך לפי 'כאן' אמר נתניהו, הכה בפטיש ונעל את הישיבה בזעם.

בדיון התגלע וויכוח חריף בין שר התיירות אסף זמיר לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, לאחר שזמיר טען כי האכיפה שמבוצעת כעת אינה יעילה. במהלך הוויכוח ראש הממשלה נזף בזמיר, ואמר לו "אתה לא בעיריית תל אביב פה".

שר הביטחון בני גנץ חזר וביקש את האחריות בנושא הקורונה למשרדו, "פיקוד העורף הוא מערכת שנולדה לפעול באירועים כמו זה שאנחנו נמצאים בו", אמר גנץ. "כל עניין האופרציה חייב לעבור לפיקוד העורף ולמשרד הביטחון. אנחנו נדרשים לעבור למודל הפעלה שהחלטות מדיניות מתקבלות בקבינט, משרד הבריאות מגדיר את הרגולציה ומשרד הביטחון הוא הגורם המבצע".

אדלשטיין שזעם על הדברים השיב ואמר כי "פיקוד העורף וקציני וחיילי צה"ל הם שותפים יקרים שלנו, אבל כשאני רואה את ההודעות על הצורך בהעברת סמכויות ממשרד הבריאות, בלקסיקון שלי זה לא נקרא להיכנס מתחת לאלונקה. זה נקרא פוליטיקה על חשבון אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר