גורם מזרח-תיכוני:

הפיצוץ במתקן הגרעין האיראני - ממטען חבלה שהוטמן בתוכו

הפיצוץ שאירע הבוקר במתקן חדש לייצור צנטריפוגות להעשרת אורניום, ליד המתקן הגרעיני בנתנז שבאיראן, נגרם - כך מעריכים כעת - ממטען חבלה שהוטמן קודם בתוך המתקן (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
האש מהפיצוץ לפני כשבוע (צילום: מתוך טוויטר)

גורם מודיעיני במזרח התיכון אומר הערב (חמישי), כי הפיצוץ שאירע לפנות בוקר באיראן, במתקן חדש לייצור צנטריפוגות להעשרת אורניום, הממוקם ליד המתקן הגרעיני בנתנז, נגרם ממטען חבלה שהוטמן במקום קודם לכן.

את הדברים, שמשמעותם דרמטית למדי, של מי שכאמור מוגדר כ'גורם מודיעיני במזרח התיכון', מצטט העיתון האמריקני ניו יורק טיימס.

כזכור, מיד לאחר פרסום השריפה והפיצוץ, ניסה דובר הסוכנות האיראנית לאנרגיה אטומית, בהרוז קמלבנדי, להפחית בערכם, ואמר שזהו "אירוע שפגע רק במחסן תעשייתי".

עם זאת, אירנ"א - סוכנות הידיעות הממלכתית הרשמית של איראן - לא נמנעה מלפרסם פרשנות שכן כללה אפשרות של חבלה על ידי מדינות אויב דוגמת ארצות הברית או ישראל.

בתצלום שפורסם לאחר הפיצוץ על ידי הטלוויזיה הממלכתית באיראן נראה בניין לבנים עם סימני חריכה, שגגו ככל הנראה נהרס, דלת שנראה כי הועפה ממקומה ופסולת על האדמה.

כמו כן, נתונים שנאספו מלוויין של מנהל האוקיינוסים הלאומי של ארה"ב הורו על כך שהאש פרצה בסביבות השעה 02:00 (שעון מקומי) בפינה הצפונית-מערבית של המתחם בנתנז.

כזכור, רק שלשום נרשם באיראן פיצוץ גדול, בו נהרגו לפחות 19 בני אדם, במה שתואר כמרפאה בצפון טהרן, ובשעת לילה מאוחרת לפני כשבוע, אירע פיצוץ מסתורי ליד טהרן, קרוב לבסיס פרצ'ין, ששימש בעבר את איראן לקידום תכניות הטילים והגרעין שלה - באזור שלהערכת מומחים מוסתרים בו אתרים לייצור טילים ומנהרות תת קרקעיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר