בצל העלייה הדרמטית

פרופ' גליה רהב: "אנחנו במצב חירום; חייבים לפעול מהר"

מנהלת המכון למחלות זיהומיות ב'שיבא', מתריעה הבוקר כי "אנחנו במצב חירום", לדברי פרופ' גליה רהב: "צריך לעשות הכל עד לסגר, חייבים לפעול מהר ועכשיו". ומדוע הידרדרנו עד הלום? (חדשות)

שמירה על ההנחיות בירושלים (צילום: חיים גודלברג, כיכר השבת)

330 בני אדם נפטרו עד כה בישראל מנגיף ה'קורונה', ומספר החולים הפעילים עומד נכון לאמש (מוצאי שבת) על 11,024 מהם 84 במצב קשה שמתוכן 32 מונשמים, כך לפי העדכון האחרון של משרד הבריאות.

בעקבות העלייה הדרמטית בכל הפרמטרים של התפשטות הנגיף, אומרת פרופ' גליה רהב, מנהלת המכון למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא, כי "אנחנו במצב חירום".

פרופ' גליה רהב

בראיון לאריה גולן ב'כאן רשת ב', אמר הבוקר פרופ' רהב, שאמש הודיעה על הצטרפותה ל"קבינט הקורונה האזרחי" שהקים ח"כ נפתלי בנט, כי "ההמלצות שלי, אנחנו באמת במצב חירום, אני טוענת את זה כבר מספר שבועות, צריך קודם כל למנוע התקהלויות, החקירות האפידמיולוגיות כבר איחרנו את הרכבת, אבל עדיין צריך לעשות את זה כמה שיותר. צריך לעשות סגרים מקומיים, צריך לתקצב את מערכת הבריאות".

גולן שאל את פרופ' רהב אם לא צריך לחזור לסגר כללי והיא השיבה כי כרופאה ברור שהיא ממליצה וזה מה שצריך לעשות רק שבסוף יש כאן שיקולים נוספים, כל הקטע הכלכלי.

נתניהו מודיע על ההגבלות, ביום חמישי (צילום: לע"מ)

"מבחינה בריאותית בטח שצריך לסגור, רק שצריך לעשות את זה קודם", אמרה פרופ' רהב, "צריך לעשות הכל עד לסגר, אני חושבת שעוד לא סגר, ואני חושבת שחייבים לפעול מהר ועכשיו".

פרופ' רהב נשאלה האם נגיע לאלפי חולים והשיבה כי "אנחנו כבר רואים עליה במספר החולים הקשים ובמספר החולים המאושפזים, הווירוס מראה כל מיני התנהגויות משונות שאנחנו לא צופים, אבל אנחנו צריכים להיערך לזה".

במהלך הראיון נשאלה פרופ' רהב איך הידרדרנו עד הלום, והשיבה: "פתיחת המשק לא היתה אחראית מכל הכיוונים, זה היה צריך להיות בהדרגה; דבר שני, אני מרגישה את הבעיה בהנהגה שבהתחלה היה יותר מדי ואחר כך ... ההנהגה צריכה להיות יותר חזקה ויותר מנהיגה. היו צריכים להמשיך עם הסגר, לא בצורה מלאה, אבל כן בצורה חלקית, לעבוד בקפסולות, למנוע התקהלויות, לא לפתח בתי ספר או לפתוח עם קפסולות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר