"לפתע התמוטט"

בני ברק: החייאה על בן 14 שנמצא מוטל ברחוב

ברגעים אלו מובהל לבית החולים נער כבן 14, שנמצא מוטל ברחוב בעיר בני ברק, כשהוא ללא הכרה. עדי ראיה תיארו: "הוא פתאום התמוטט". מצבו הרפואי בשעה זו: קשה (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ג בתמוז תש"פ | 05.07.20
רגעי הפינוי (צילום: 'בט"ש וחירום'. תמונה: דוברות איחוד הצלה)

כונני ארגון הצלה הוזעקו בצהרים (ראשון) בעקבות נער בן 14 שנמצא מוטל ברחוב נורוק בבני ברק, במצב קשה. לאחר מכן הוא הובהל לבית החולים שניידר, להמשך טיפול רפואי.

המתנדבים הגיעו לשכונת קריית הרצוג, אחרי שדווחו על הנער מחוסר ההכרה, וביצעו בו פעולות החייאה, כפי שתיאר חובש הצלה אפרים וינברגר: "כשהגעתי למקום, מצאתי נער כבן 14 ששכב במרכז הכביש, כשהוא מחוסר הכרה. עוברי אורח סיפרו שהוא לפתע התמוטט".

"ביצעתי בדיקות רפואיות, והוא היה ללא דופק ונשימה. יחד עם צוותי מד"א, התחלתי בביצוע פעולות החייאה, שכללו מתן מספר שוקים חשמליים ממכשיר הדפיברילטור. הכנסנו אותו לניידת טיפול נמרץ, שם ביצעו הפראמדיקים פרוצדורות מתקדמות להצלת חיים, ופינינו אותו לבית החולים שניידר, כשמצבו קשה".

יוני בשארי וישראל הלפרין, חובשים באיחוד הצלה, סיפרו: "כשהגענו למקום נתקלנו בנער ללא הכרה וללא דופק ונשימה. ביצענו בו פעולות החייאה תוך מתן שוקים חשמליים. לאחר מכן הוא פונה לבית החולים במצב אנוש תוך כדי המשך פעולות החייאה. נסיבות האירוע בשלב זה אינן ברורות".

חובש בכיר רכוב על אופנוע מד"א עמוס זנזורי הוסיף: "הייתי בעבודה ברחוב סמוך, כשקיבלתי את הקריאה ממוקד הכוננים של מד"א. מיד יצאתי למקום, וזיהיתי את הנער שוכב מחוסר הכרה על הכביש, כשהוא ללא דופק וללא נשימה. התחלתי בטיפול רפואי מציל חיים, שכלל הנשמות ועיסויים, כשבמקביל הנחתי חובש מד"א נוסף לחבר את הדפיברילטור לנער".

"המכשיר עשה בדיקה מהירה של מספר שניות, אבחן את הפרעת הקצב והמליץ על מתן שוק חשמלי. המשכנו את פעולות ההחייאה המאומצות שכללו מתן מכות חשמל נוספות, ולשמחתי כעבור דקות ארוכות של טיפול רפואי מציל חיים ליבו של הנער שב לפעום, והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א כשהוא מונשם ומצבו קריטי".

ל'כיכר השבת' נודע, כי במהלך הפינוי לבית החולים, חזרו הדופק והנשימה של הנער בן ה-14, אך מצבו עדיין קשה מאוד.

שמו לתפילה: דניאל בן ציון בן שרית, לרפואה שלמה בתוך שאר חולי ישראל.

מזירת האירוע (צילום: דוברות איחוד הצלה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר