'תלוי בגודל ביהכנ"ס'

ליאיר לפיד יש ביקורת על ההגבלה בתפילות

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד תוקף את ההחלטה שהתקבלה היום ביוזמת הממשלה להגביל בכל בית כנסת את מספר המתפללים ל-50 בלבד: "הם לא יודעים כלום" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ לפיד. ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בעקבות החלטת הוועדה המיוחדת בכנסת לטיפול במשבר הקורונה, לאשר את החלטת ההגבלות של הממשלה, תוהה היום (ראשון) יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד על התבונה שבצעד שכזה.

בציוץ בחשבונו בטוויטר כתב יו"ר מפלגת יש עתיד: "50 מתפללים בבית הכנסת הגדול באלנבי, ו-50 מתפללים בבית הכנסת הקטן ביותר בשכונה - זה לא אותו סיכון".

"ההנחיה היתה צריכה להתקבל לפי גודל בית הכנסת; הממשלה הזו פשוט לא יודעת לנהל כלום", תקף חבר הכנסת לפיד.

נתניהו. מסביר את ההכרח בהגבלות החדשות (צילום: לע"מ)

מוקדם יותר היום הסביר הח"כ האופוזיציוני, מה הוא היה עושה אחרת, אם המושכות היו בידיו: "קודם כל מקים ממשלה אחרת, 18 שרים. יעילה, חסכונית, ממוקדת מטרה. בלי שר לענייני מים ובלי חליפי. קבינט קורונה של ארבעה שרים: ראש ממשלה, אוצר, בטחון, בריאות. זה נקרא צוות והדבר החשוב במצבי חירום הוא עבודת צוות".

"אחר כך הייתי עושה 8 צעדים:

1. מגייס 2,000-3,000 מובטלים, מכשיר אותם לביצוע בדיקות, מקים בישראל 35 מרכזי בדיקות מהירים (קול-סנטר'ס), שנותנים תמונת מצב אפידמיולוגית אמיתית ומעודכנת ועוצרים את שרשראות ההדבקה. מערך כזה מאפשר לפתוח את המשק באופן מבוקר, בלי לסגור ענפים שלמים.

2. מטיל על משרד הביטחון להקים מנהלת שתהיה הגוף התפעולי. מפעיל מחדש את הרשות לשעת חירום. מכניס לפעילות את מערך משק לשעת חירום כדי לתכלל את משרדי הממשלה, המוסדות הלאומיים, הרשויות המקומיות ומשטרת ישראל. הגופים האלה קיימים. הם נועדו בדיוק למצבים כאלה. איש אינו מבין למה הם טרם הופעלו.

3. מקים גוף הסברה לאומי. מבטל את כל מסיבות העיתונאים המנופחות של ראש הממשלה. בכל ערב הציבור היה מקבל תדריך קצר ובהיר, 2-3 דקות, עם הנחיות ברורות של מותר ואסור.

4. מאחד את 2019 ו-2020 לשנת מס אחת, ומאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לקזז את הפסדי המגיפה מהרווחים של 2019. זה מנגנון הפיצוי המהיר והיעיל ביותר ויאפשר לעסקים קטנים לעמוד מחדש על הרגליים ולחזור לשכור עובדים.

5. מעביר דמי אבטלה לעצמאים בחקיקת בזק. זה חשוב, זה דחוף וזה קריטי לעצמאים.

6. מודיע על לוחות זמנים ברורים לפתיחת ענפי המשק, ועומד בהם. בזמן משבר אין דבר חשוב יותר מוודאות. מגדיר את ה-1.8 כתאריך יעד שבו יפתחו אולמות האירועים או שיוזרם להם כסף מיידי שיאפשר להם לשרוד. מגדיר את ה-1.9 כתאריך יעד לפתיחת השמיים. מציג מתווה סיוע ברור למפעלים שנמצאים לפני סגירה.

7. מקים צוות מיוחד שעוסק אך ורק בנושא האבטלה. עושה מיפוי של כל מקומות העבודה הפנויים הקיימים במשק. בודק איפה יש מחסור בעובדים מקצועיים ומשרות פנויות. יוצר מנגנון הסבות והכשרות מקצועיות בהיקפים גדולים.

8. מחליט על ארבעה-חמישה פרוייקטים ענקיים של תשתית במימון זר, מבלי לוותר על רכש-גומלין שיעזור לתעשייה המקומית. יוצר דרכם מקומות עבודה ומעיר את המשק", סיים יאיר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר