"מסוכנות גבוהה"

הפרקליטות מערערת על עונש תוקף הילדים

הפרקליטות הגישה לבית המשפט העליון ערעור על החלטת בית המשפט שלא להעניש במאסר בפועל את החרדי שהודה בתקיפת חמישה ילדים קטנים בגילאי 6-8 (חדשות חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

הפרקליטות הגישה היום (ראשון), ערר לבית המשפט העליון בדרישה להעניש במאסר בפועל את החרדי שהודה בתקיפת ילדים קטנים.

כזכור, בית המשפט פסק באחרונה, תחת צו איסור פרסום על הפרטים המזהים, כי חרדי שהודה בתקיפה ילדים קטנים לא ירצה עונש מאסר בפועל למרות הודאתו, החלטה שעוררה סערה בטענה כי מי שברור שמסוכן לילדים יוכל לפגוע בהם שוב כשיחזור לרחובות.

בבקשת הערר כתבה הפרקליטות, "מסוכנותו של המשיב היא גבוהה ביותר. הרחקתו מהציבור מתחייבת כדי למנוע פגיעה נוספת בקטינים. המעשים שביצע הם חמורים ביותר ופגיעתם בקטינים - חמישה קטינים בגילאי 6-8 - קשה היא".

"העונש אשר הושת על המשיב – קנס וצו מבחן – אין בו לא גמול, לא הרתעה, ולא הגנה על ציבור הקטינים. משכך, המערערת תבקש כי בית המשפט הנכבד יתערב בגזר דינו של בית המשפט קמא ויחמיר באופן משמעותי בעונשו של המשיב כך שירצה מאסר ממושך בפועל", נכתב בבקשה.

הסיפור מתחיל מספר שנים אחורה, אז הוגש כתב אישום נגד חרדי שפגע במספר ילדים חרדים קטנים. הוא הודה, והביע את רצונו לעבור הליך טיפולי משמעותי.

בהמשך, תיקנה הפרקליטות את כתב האישום, ומחקה חלק מהעבירות אותם הכחיש הנאשם. בפרקליטות ביקשו עונש של מאסר בפועל.

מנגד, במשרד של עו"ד נדב גדליהו ועו"ד שמואל הורביץ שייצגו את החשוד טענו כי יש לאפשר לנאשם למצות את ההליך הטיפולי תוך הפניות לפסיקה מנחה בעניין.

למרות הערכת מסוכנות גבוהה ובקשות הפרקליטות לגזירת עונש של 3.5 שנות מאסר בפועל - הרי שבית המשפט ביקש להטיל על הנאשם עבודות שירות.

אך הממונה על השירות לא מצא לנכון לאשר אותו, ולכן החליט בית המשפט כי בשל הרצון לשקם את החרדי התוקף, להטיל עליו קנס כספי בלבד ומאסר על תנאי.

בית המשפט גזר על הנאשם צו מבחן לשנתיים, מאסר על-תנאי למשך שנתיים, קנס 5,000 ש"ח (כספי ההפקדה בהליכי מעצר) ופיצוי בסך 7,500 ש"ח לכל מתלונן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר