העורכת הראשית נזפה

'גלובס' הודו בטעות; והורידו תמונת "החרדי"

באתר 'גלובס', החליטו לשים בכתבה שעסקה בנושא קנסות - תמונה של חרדי. לאחר שהעירו למו"לית של העיתון, היא הודתה והבהירה שתתקן - כפי שאכן קרה בסופו של דבר (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
לפני ואחרי (צילומסך: מטוויטר ומ'גלובס')

באתר 'גלובס' העלו כתבה שעסקה בנושא כמה כסף המדינה הרוויחה מקנסות עקב אי עטיית מסכה, אלא שבעיתון החליטו לשים תמונה של חרדי שנעצר. לאחר שאיש התקשורת, איציק סודרי העיר על כך, המו"לית התנצלה והורידה את התמונה.

בכתבה ב'גלובס' שכותרתה הייתה, "כמה כסף סה"כ המדינה הכניסה מ"קנסות קורונה" מאז חודש מרץ?", החליט מי שהחליט במערכת, לשים בדווקא תמונה של בחור חרדי שמקבל קנס.

התמונה בכתבה לפני השינוי

איש התקשורת איציק סודרי, ראה את הידיעה והתרגז, והחליט לצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ושוב חרדי בלי סיבה מעטר את הכתבה. אתם כבר יודעים למה".

המוציאה לאור של עיתון 'גלובס', אלונה בר און, שלאחרונה נכנסה והחליטה לעשות שינויים מבניים בעיתון, ואף אמרה לאחרונה ל'ישראל היום', כי החליטה לפנות לקהלים חדשים.

כך או כך, בר און, ראתה את הציוץ, והגיבה: "תודה איציק. בדקנו. אכן מיותר. התמונה הוחלפה תוך 3 דקות והנהלים חודדו על ידי העורכת הראשית לכל העובדים".

התמונה לאחר השינוי (מתוך 'גלובס')

עוד הוסיפה בר און: "לוקח זמן לשחרר דפוסי חשיבה שגויים, שלמרבה הצער נמצאים שם מקידמת דנא. אבל אנחנו מודעים ומתאמצים".

לאחר דקות ספורות, התמונה של החרדי הוסרה מהאתר ובמקומה שמו תמונת אילוסטרציה אחרת.

העורכת הראשית של 'גלובס', נעמה סיקולר, כתבה הודעה לעובדי המערכת בעקבות המקרה: "שלום לכולם, הערב לצערי הצמדנו לידיעה כללית על קנסות קורונה שפורסמה באתר האינטרנט תמונה של חרדים למרות שהידיעה לא עסקה בחברה החרדית ולא היתה שום סיבה עניינית לבחור בה".

"אני מנצלת את ההזדמנות להסביר שוב כי הדבר מנוגד לערכי העיתון, לקוד האתי שלנו והוא פוגע ופגע ברגשות של קוראים רבים. מגפת הקורונה איננה מנת חלקה של החברה החרדית בלבד, נהפוך הוא. קנסות הקורונה והמעבר על הכללים אינם מאפיינים אוכלוסיה אחת בישראל. נהפוך הוא".

"אני מבקשת", כתבה סיקורל, "להימנע מתיוגים כאמור ולהילחם בהטיות המחשבתיות שלנו. לחשוב היטב על כל תמונה וכל כותרת ולוודא שהם אינם פוגעניים, מכללים או מתייגים שבט כזה או אחר בחברה הישראלית. זו לא היתה הפעם הראשונה אבל זו בהחלט תהיה הפעם האחרונה שאנחנו נעבור על כך לסדר היום".

"מצרפת לנוחיותכם את סעיף 23 לקוד האתי של גלובס ואני לרשותכם בכל התלבטות. זכרו, אם יש ספק - אין ספק, האוטומט הוא האויב האכזר ביותר של כל עיתונאי. סעיף 23 לקוד האתי "לא נציין אפיונים כגון מוצא, צבע עור, עדה, לאומיות, דת, מגדר, עיסוק, העדפה מינית, מחלה, מוגבלות גופנית או נפשית, אמונה או השקפה פוליטית, מקום מגורים ומעמד חברתי־כלכלי, אלא אם כן הם נוגעים עניינית לפרסום".".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר