'גובל באנטישמיות'. צפו

ילדים חרדים קיבלו דו"ח על לכלוך; הפקח: "למה? כי בא לי"

תיעוד מקומם מהפארק הלאומי ברמת גן, ממחיש שוב את האכיפה הבררנית כלפי חרדים, והפעם: מתן דו"ח התראה על לכלוך בעת ביקור של ילדים חרדים, רק כי פקח היה בטוח מראש שילכלכו. צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הפקח, הדו"ח והפארק עם הילדים (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ילדים חרדים נאלצו לפגוש היום (שני) בפירות הבאושים של ההסתה נגד הציבור החרדי, שהתגברה בשל משבר הקורונה, בעת שהגיעו לטייל בפארק. "חרדי בטוח ילכלך פה", נאמר להם, תוך מתן דו"ח התראה.

האירוע המקומם התרחש כאשר ילדי כיתות ב' וג', מתלמוד התורה 'תורה והוראה' שבתל אביב, יצאו בשעות הבוקר לנשום מעט אוויר צח וליהנות ב'פארק הלאומי' שברמת גן, בליווי מנהל הת"ת וצוות ההוראה.

את השתלשלות המקרה, מיטיב לתאר ל'כיכר השבת' אחד מה'מלמדים', זה שקיבל לידיו את הדו"ח: "איך שהגענו לפארק והתיישבנו במקום, ניגש אלי פקח ושאל אותי האם אני האחראי פה על הקבוצה. עניתי לו שכן, אז הוא אמר לי להביא את הפרטים שלי. כששאלתי אותו מדוע הוא צריך את הפרטים שלי, הוא השיב: סתם...".

"בהתחלה חשבתי אולי הוא ממשרד החינוך, אז הבאתי לו את מספר הטלפון שלי, והוא אומר לי: לא, אני רוצה את מספר תעודת הזהות. נתתי לו, אבל אחר כך, כשהוא ביקש ממני גם כתובת, זה כבר התחיל להיראות לי מוזר. אז שאלתי אותו: תכלס' מה אתה באמת רוצה".

בשלב זה, לדברי איש החינוך, "אחרי מספר שניות הוא הנפיק לי דו"ח התראה טרם מתן קנס על אי שמירת ניקיון, והסביר לי שאמנם אני לא צריך לשלם אותו עדיין, אבל 'אם נראה פה עוד(...) לכלוך, ניתן לכם קנס'".

הדו"ח שהונפק לילדים

"הייתי בהלם", משחזר המלמד, "ושאלתי את פקח העירייה 'אז למה אתה נותן לי דו"ח', ומה הוא משיב לי? 'סתם, כי בא לי'. שאלתי אותו 'זה בגלל שאני חרדי?', והוא ענה ב'מה פתאום'".

הרב'ה בת"ת מספר כי התעקש על דעתו: "אמרתי לו 'הרי יש פה מכל הכיוונים קבוצות של חילונים, ואף אחת מהן לא קיבלה דו"ח, אז למה דווקא אנחנו?', ואז הוא אומר לי: ראיתי פה כבר לכלוך".

"הייתי בהלם", הוא משחזר: "הגענו למקום חצי דקה קודם לכן, איך הוא כבר הספיק 'לראות' לכלוך... גם הצבעתי לו על מקום אחר בו יש לכלוך ושאלתי אותו: גם בזה תאשים אותנו? ואז, כשהוא ראה שהוצאתי את הטלפון כדי לצלם, נרתע הפקח והחל לקפל ציוד".

המסקנה של ה'מלמד' הנדהם ברורה לחלוטין: "אין לי פה שום הסבר, מלבד אכיפה בררנית הממשיכה להתקיים כלפי הציבור החרדי".

אדם נוסף הנמנה על צוות הישיבה והיה במקום, מוסיף בשיחה עם 'כיכר השבת', את זווית ראייתו שלו: "תלמוד התורה שלנו שוכן בתל אביב, והאוכלוסייה המרכיבה אותו מגוונת מאוד; החל בבעלי תשובה ועד 'חרדים קלאסיים'. אין לי ספק, שהפקח ראה אותנו - ה'מלמדים' - בלבוש השחור-לבן, והחליט לקנוס אותנו 'סתם כי בא לו...' כפי שהוא בעצמו אמר".

"חייבים לעשות לזה סוף; הדבר הזה ממש גובל באנטישמיות נלוזה, והוא מזכיר את האמירות בעבר על היהודים שהם מלוכלכים ומטונפים. זה מה שאותו אדון פקח עשה לנו, והעביר אותנו השפלה מיותרת". הוא מסכם בכאב את החוויה, אותה פרסם לראשונה בטוויטר העיתונאי אריאל אלחרר, המנהל מעקב אחר אפליית המגזר החרדי.

בעיריית רמת גן, מסרו בתגובה לטענות הקשות: "לא מובנת הפנייה בנושא שכן כולם שווים בפני החוק בדוחות משטרה, חנייה ובדוחות עירוניים. פיקוח הפארק מקפיד על שמירת הניקיון בפארק הלאומי ובשאר הגנים. הפקחים תחילה נותנים הסבר למבקרים על שמירת הניקיון ומבקשים לשמור על הניקיון במהלך הביקור ובתום הביקור. כל פסולת יש להשליך ישירות לפח. הפקחים גם מחלקים שקיות למבקרים".

"במקרה המתואר בסירטון", מוסיפים בעירייה, "הגיע קבוצה גדולה של תלמידים להתארח בפארק, הפקח הבחין בפסולת וניגש לאחראי על הקבוצה והתבקש למנוע מהילדים להשליך פסולת על הרצפה כגון; חטיפים, בקבוקים, כוסות חד פעמי, שקיות נליונים אשר התפזרו לתוך האגם דבר שעלול לסכן את העופות שבאגם".

"לאחר מתן הסבר ובקשה של הפקח, הנל לא היה מעוניין לקבל את ההתראה ואמר שהוא ינקה רק לאחר שהוא יעזוב את הפארק. הוסבר לו כי הכל עף ברוח ומתפזר ברחבי הפארק. לבסוף הנל עזב את המקום כאשר המקום מלוכלך בפסולת. מצורף תמונות. דוח ישלח בדואר".

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר