"פצצה עוצמתית"

גורם מודיעיני: ישראל פוצצה את הכור בנתנז

שורת פיצוצים מסתוריים בשבועות האחרונים באיראן, הגיעו לשיאם עם הפגיעה במתקן הסמוך לכור הגרעיני בנתנז • גורם מודיעיני: "ישראל אחראית" • איראן: "נגרם נזק כבד" (חדשות)

נתנז, לפני ואחרי התקיפה (צילום: התקשורת באיראן)

גורם מודיעיני מהמזרח התיכון צוטט היום (שני) בעיתון הניו יורק טיימס אומר כי ישראל אחראית לפיצוץ המתקן הסמוך לכור הגרעיני האיראני בנתנז.

לדבריו, הפיצוץ ביום חמישי היה תוצאה של שימוש בפצצה רבת עוצמה. אישור לכך ניתן למצוא בדברי גורם איראני שסיפר כי בתדרוך נמסר להם שהפיצוץ במקום היה כתוצאה משימוש בחומרי נפץ.

האם ישראל מנצלת את העובדה שאיראן נמצאת במשבר כלכלי ובריאותי בשל התפרצות הקורונה, על מנת לתקוף את תכניות הגרעין?

בשבועיים האחרונים, אירעו באיראן סדרת פיצוצים ואירועים חריגים. בהם: פיצוץ במתקן לפיתוח נשק בפרצ'ין, שריפה בתחנת כוח בחבל אחוואז ודליפת כלור במפעל פטרוכימי בעיר משהאר שבדרום המדינה.

הגורם המודיעיני טען כי אין קשר בין המקרים, וכי ישראל אינה אחראית לכולם. בישראל הרשמית, לא מאשרים ולא מכחישים כל קשר לפעולות.

יצוין כי באיראן מאשרים כי נזק כבד נגרם למתקן העשרת האורניום בנתנז, שעשוי לגרום לעיכוב בפיתוח וביצור הצנטריפוגות המתקדמות במדינה לטווח הזמן הבינוני.

הדובר של הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז קמלוונדי אמר כי טהראן תחלף את המבנה שניזוק במבנה גדול יותר, "עם ציוד משוכלל יותר".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרשמית של איראן פרסמה מאמר המאיים בתגובה חריפה כלפי ארצות הברית וישראל, אם יתברר כי הן מעורבות בתקרית.

"אם ישנן אינדיקציות לכך שהמדינות העוינות חצו את הקווים האדומים של איראן בדרך כלשהי, נגבש במהירות דרך פעולה, ונבחן מחדש את האסטרטגיה שלנו להימנע מעימות", נכתב.

עוד נכתב כי ברשתות החברתיות בישראל ישנם גורמים אנונימיים שלקחו אחריות על הפעולה, שהוגדרה כ"ניסיון סבוטאז'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר