פרסום ראשון

הגאון רבי שמעון בעדני: "הכל 'בזכות' אלו שמזלזלים" • צפו

"לא נלך נגד המקובל בחברה הרפואית" - אומר היום חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, שאף מזהיר: "מי שמזלזל, יתן את הדין על כל מה שנגרם בגלל זה". צפו (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות)

פרסום ראשון: חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי שמעון בעדני, מפנה היום (שני) בבירור אצבע מאשימה בגרימת משבר הקורונה שעלול אף להחריף, לאלו שנקטו קו מזלזל בהנחיות גורמי הרפואה.

בדבריו, שצולמו במיוחד עבור מטה ההסברה החרדי הפועל במשרד הבריאות, אמר הגר"ש בעדני: "לצערנו, יש כל כך זלזול בהוראות של הבריאות; איך אפשר לעשות את זה? העניין הזה הוא ספק פיקוח נפש, זה 'ספק נפשות', מותר לזלזל בזה? זה חמור. אדם ייתן את הדין על זה. אם אומרים שהמסכות האלה, כשלא משתמשים בהן יש תקלה בחברה, אז האדם יתן את הדין - לא על מסיכה אחת, אלא על מאות ואלפים שנוהגים לזלזל".

"הדבר הזה (נגיף הקורונה. א.א.) משפיע מאחד אל השני", הסביר הרב, "כשבנאדם לא עושה את החשבון, ומשחק בדיני נפשות, חס ושלום ה' ישמור...".

"כמה צריך להתרחק מהחולי הזה - וכל זה 'בזכות' אלו שזלזלו באמצעי ההגנה, ביניהם המסכות, 'בזכותם' ובחמתם הם הביאו את התוצאות הללו על רבים, ורבים סובלים מזה, והם יתנו את הדין על כל אחד ואחד".

חבר מועצת החכמים הישיש המשיך, בפניה ישירה: "רבותי, אברכים, בחורים, כולם: צריך להיזהר בזה. להיזהר בזה בגבורה. למה לזלזל בזה? למה?? בדיני נפשות אין פלפולים! אין סיפורים ואין כאן השערות וכדומה. זה מחייב את כל אחד ואחד. הם (גורמי המקצוע. א.א.) אמונים על זה, לקבוע מה מסכן ומה לא מסכן".

"לכן רבותי, כמו שאמרתי, יש בזה חשש פיקוח נפש... מי שמזלזל בזה ומטעה אחרים בזה... והקדוש ברוך הוא יביא רפואה לעם ישראל, שלא ייכשלו ושלא יהיה חס ושלום חולי ומצב קשה. צריך להתחזק בתורה, ואם מרגיש מישהו, איזה רופא או איזה רב שחולק על זה - 'יחיד ורבים, הלכה כרבים'. אם כולם אומרים שאסור, אז אסור. אנחנו לא נזלזל בזה עכשיו ונלך נגד המקובל בחברה הרפואית".

הגאון רבי שמעון בעדני סיים בתקווה: "השם יעזור, אנחנו נשתדל בזה, ותהיה לנו סייעתא דשמיא לשמור עלינו שלא ניכשל חס ושלום, ולא נסבול מהדברים האלה. צריך להתחזק בזה!".

צפו בדבריו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר