בקבוצות המקומיות

השמיץ את הדובר בוואטסאפ, וישלם פיצויים

תושב ביתר עילית, נהג להשמיץ במרומז את דובר בית החולים 'מעייני הישועה'. לאחר שנתיים, בית המשפט החליט לפסוק פיצויים לטובת הדובר, אף שההשמצה הייתה במרומז (חרדים)

אילוסטרציה. וואטסאפ (צילום: שאטרסטוק)

לאחר שנתיים שהתיק מתנהל בבית המשפט, דובר בית החולים 'מעייני הישועה', יקבל פיצוי בסך 12 אלף שקלים, מתושב ביתר עילית שהפיץ הודעות נגד זלמנוביץ.

המקרה קרה בשנת 2108, בזמן הבחירות המקומיות בביתר עילית, הנתבע תושב ביתר עילית, נהג להפיץ בקבוצות הוואטסאפ המקומיות ואף שאינן, הודעות בגנותו של זלמנוביץ - מבלי להזכיר את שמו, אך בית המשפט קבע כי על אף שזה היה ברמז עליו לשלם לזלמנוביץ פיצוי של 12,000, ו-2,000 מתוכם על הוצאות משפט.

בית המשפט קבע: כי "אין ספק שאמירה כפי שפרסם הנתבע מהווה לשון הרע, ופרסום כזה ברשתות החברתיות, שמיועד לכלל אנשי הקבוצה, מהווה לשון הרע".

"הכינוי שנכתב", מוסיף בית המשפט, "מהווה פגיעה לכל אדם, ועל אחת כמה וכמה בחברה אליה משתייכים הצדדים, החברה החרדית", קובע בית המשפט".

עורכי הדין שייצגו את זלמנוביץ, אלעד שאול ואהרון מלכה מסרו בתגובה: "לאחר מאבק משפטי של למעלה משנתיים טוהר לחלוטין שמו של מרשנו מר אליהו זלמנוביץ בפסק דין מנומק של כבוד סגן נשיא ביה"מ השלום בירושלים השופט גד ארנברג שקיבל את טענותינו וקבע בין היתר כי על אף שלא נאמר במפורש שמו של מרשנו עדיין ניתן היה לייחס אליו את האמירות המשמיצות והמכוערות בהן השתמש הנתבע".

עוד מוסיפים השניים, כי "במהלך ההליך המשפטי אף קיבל מרשנו תמיכה נרחבת ממספר גדול של רבנים מכובדים מזרמים שונים בעיר ובהם רבני ואדמו"רי העיר אשר גינו את ההכפשות של הנתבע והדבר אף הובא לפתחו של בית המשפט.

"בסופו של יום ולאחר דיון הוכחות שנוהל נפסק כי הנתבע ישלם למרשנו מכוח חוק איסור לשון הרע, סך של 10,000 שח כפיצוי על הדיבה שהוציא באמצעות קבוצות ווטסאפ ועוד 2,000 ש"ח נוספים כהוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

עורכי הדין מסיימים בנימה אופטימית: "פסק דין זה מהווה אבן דרך חשובה במאבק בתרבות ההשמצות בקבוצות הווטסאפ במגזר החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר