שוב פיצוץ מסתורי באיראן: 2 בני אדם נהרגו

סדרת הפיצוצים במפעלים באיראן נמשכת, הלילה אירע פיצוץ מסתורי במפעל בעיר אקרשאהר שנמצאת דרומית לטהרן. שני בני אדם נהרגו. לא ברור עדיין מה יוצר באותו מפעל (העולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מתוך טוויטר)

פחות משבוע לאחר הפיצוץ המסתורי במתקן הגרעיני האיראני בנתנז, כלי תקשורת מקומיים מדווחים כי שני בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו בפיצוץ מסתורי אחרי שהתרחש לפנות בוקר (שלישי), במפעל בעיר אקרשאהר שנמצאת 30 ק"מ מדרום לטהרן.

אין דיווחים רשמיים איראניים על הפיצוץ עד לרגע זה, ולא ברור גם מה מיוצר באותו מפעל בו אירע הפיצוץ.

כזכור, בימים האחרונים נפגעו בפיצוצים כמה אתרים אירניים, כשעל פי השמועות בעולם המודיעין, מאחורי לפחות חלק מהפעולות - עמדה ישראל ששומרת על השתיקה.

האירוע המרכזי היה ביום חמישי לפנות בוקר, פיצוץ ענק במתקן הגרעין בעיר נתנז. נזק כבד נגרם למתקן כפי שניתן לראות גם בצילומי לווין. על פי טענת גורמי מודיעין הפיצוץ בוצע על ידי ישראל.

עוד טען גורם מודיעיני לפי דיווח ב"ניו יורק טיימס", כי הפיצוץ נגרם כתוצאה מהנחת חומר נפץ פיזי במקום. האיראנים הודו שנגרם נזק כבד למתקן וכי הפיצוץ פגע ביכולתם להעשיר אורניום.

הדובר של הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז קמלבנדי אמר, כי טהראן תחלף את המבנה שניזוק במבנה גדול יותר, "עם ציוד משוכלל יותר".

בתוך כך, סוכנות הידיעות הרשמית של איראן פרסמה מאמר המאיים בתגובה חריפה כלפי ארצות הברית וישראל, אם יתברר כי הן מעורבות בתקרית.

בנוסף, בשבועות האחרונים אירע פיצוץ במתקן לפיתוח נשק בפרצ'ין, פיצוץ ב"מרפאה" בטהרן בה נהרגו 19 בני אדם, שריפה בתחנת כוח בחבל אחוואז ודליפת כלור במפעל פטרוכימי בעיר משהאר שבדרום המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר