"אלימות מבישה". צפו

קורונה? כך דחסו את החרדים בדרך להילולא

"אם מישהו שם היה נשא קורונה, אין סיכוי שניצלנו מהנגיף"; זה מה שאירע אמש בנסיעה להילולת ה'אור החיים', ובחזרה ממנה - תוך הפעלת אלימות משטרתית בפיזור ההמון (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

ביד אחת מנעה אמש (שני) משטרת ישראל ממאות אנשים לשהות באוויר הפתוח של 'הר הזיתים' בירושלים, בעליה על קברו של ה'אור החיים' הקדוש, ביום ההילולא שלו - ובידה השניה גרמה לאנשים לנסוע באוטובוסים צפופים ומזיעים בחזרה לביתם, תוך היחשפות גבוהה לקורונה.

את פיזור העולים לקבר מהמקום, ביצעו השוטרים תוך הפעלת אלימות כלפי מי שהתעקש להישאר בהר, וזאת כחלק מאכיפת הגבלות ההתקהלות, שהתקבלו אתמול בהחלטת הממשלה, כדי להיאבק בקורונה המתגברת.

אלא שכפי שנראה בתיעוד מהמקום, הנחשף כאן ב'כיכר השבת', המשטרה לכאורה העלימה עין במתכוון מתוצאות מעשיה: "עליית מאות רבות של אנשים, חרדים ברובם, לנסיעה צפופה ומסוכנת, באוטובוסים שבקושי עמדו בעומס.

וכך מתארת מלכה, אחת הנוסעות באוטובוס, בשיחה עם 'כיכר השבת': "אתמול, בשעה שבע בערב, נסעתי לקברו של בעל ה'אור החיים', הסמוך למקום המקדש, כדי להעתיר בתפילות למען כלל ישראל ולמען העלמות המגפה מחיינו, וכבר בדרך הלוך, כשעליתי על קו 3, הריח לי משהו לא טוב...".

"ואכן, לאורך כל הנסיעה היינו בצפיפות איומה, ואני בטוחה" - היא מוסיפה - "כי אם מישהו שם היה נשא קורונה, לא היה סיכוי לאף אחד מהנוסעים להינצל מהנגיף המסוכן".

לדבריה, "כשהגענו ל'אור החיים' נתקלנו במחסומים של המשטרה, שלא אפשרו כניסה לאתר הקבר. גם אם זו החלטה שרירותית, זה עוד בסדר. הבעיה החלה, כאשר השוטרים החלו לנקוט באלימות מבישה, אכזרית ואטומת לב, נגד אלו שרק רצו להתפלל".

הפינוי האלים (ללא קרדיט)

את מה שקרה במשך, מתאר דניאל, עד ראייה נוסף: "דיברנו עם השוטרים, והם הסבירו שזה נעשה לטובתנו, בשביל הבריאות שלנו... פחח הצחקתם: אז למה כשראיתם אותנו עולים אחר כך כמו עדר בהמות לאוטובוסים דחוסים, לא דאגתם לבריאות שלנו?".

"חד משמעית מדובר בשנאת חרדים מובהקת", מוסיף דניאל בביטחון. "אנשים שם צעקו לשוטרים 'את מירון כבר סגרתם לנו, מה עכשיו הבעיה בקבר של האור החיים?'. ומה באמת הייתה הבעיה? כלום; היה אפשר בקלות להכניס קבוצות של 20-20, ולהימנע מהפעלת אלימות משטרתית מיותרת".

מדוברות המשטרה נמסר ל'כיכר השבת', בתגובה לטענות הקשות, כי "מועצת בתי העלמין הודיעה אתמול שאין אירוע במקום". ובאשר לאכיפה: "אלו ההוראות של משרד הבריאות בנושא התקהלות במרחב הציבורי, שמחייבות את כלל הציבור".

"לכן מארגני האירוע ביטלו אותו, והודיעו על כך ברבים כמה פעמים. תפקיד משטרת ישראל לאכוף את החוק, ככתבו וכלשונו. יש כל מיני סרטונים, בהם נראה שם ציבור המזלזל בחוק", הוסיפו בדוברות המשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר