צפו בנאומו

דרעי: "חייבים לתת גיבוי מלא לגזרות הקשות"

אריה דרעי, השר החרדי הבכיר החבר ב'קבינט הקורונה', מבקש היום מכלל הגורמים להעניק גיבוי מלא ל"גזרות הקשות" שהוטלו על אזרחי ישראל, כי "זה פיקוח נפש" (בארץ)

נאומו של השר דרעי (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: דינה ולמן, דוברות הכנסת)

יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי התייחס היום (שלישי) לביקורת על ההגבלות החדשות, ולחשיפת 'כיכר השבת' כי הוא תומך בקנסות למי שלא עומד בהגבלות, והבהיר: "אין מישהו שרגיש ממני לשכבות החלשות, אבל פיקוח נפש מעל הכל".

את נאומו, שנאמר בכנסת, פתח השר בלקח כללי מהקורונה: "הנגיף הזכיר לנו, שאנחנו בני אדם שווים, מאחר והוא אינו מבדיל בין דת, גזע ומעמד".

"אנחנו עוברים משבר בריאותי וכלכלי קשה", המשיך דרעי. "מי שחשוף לנתונים ושומע את החישובים הסטטיסטיים, לא ישן טוב בלילה. אלו לא אתגרים שהיינו רגילים אליהם, עברנו את הגל הראשון, אבל היה הרבה יותר קל כי עשינו סגר, עשינו ליל הסדר לבד, הציבור היה די ממושמע וכך עברנו את זה די בהצלחה".

ובאשר למצב הנוכחי: "עכשיו פתחנו את המשק, היינו מחויבים לפתוח, ואנחנו מתמודדים עם גל הרבה יותר גדול והרבה יותר קשה. מצד אחד רוצים שהמשק ימשיך, כי זה עניין של פיקוח נפש, אבל מצד שני קשה במצב של משק פתוח להילחם עם הנגיף הזה. אנחנו עם החלטות לא קלות. אני כבר לא חבר כנסת, אבל אנחנו כממשלה זקוקים מאוד לעזרה של הכנסת. פה אין קואליציה ואופוזיציה".

"אנחנו נעזרים וצריכים את העזרה של בית המשפט", הוסיף שר הפנים, "כי במציאות עד היום בנושא של הנגיף, למרות כל העתירות שהיו, עשינו דברים מאוד מרחיקי לכת וקיבלנו גיבוי משפטי על כל הסגרים. כולם מבינים שאנחנו במלחמת קיום. אני מקווה שמהכנסת, עכשיו כשאנחנו עוברים לחקיקה, נקבל גם את כל הסיוע".

מתן קנסות. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

דרעי הדגיש: "עם כל הכבוד, אף אחד בממשלה לא אהב להטיל קנסות של 500 שקלים. אין מישהו שרגיש ממני לאוכלוסייה החלשה. אבל זה הרבה יותר חמור מי שהולך בלי מסכה ברחוב ממי שמדבר עם הפלאפון ברכב, כי הוא מסכן גם אחרים".

"לכן", הסביר השר החבר ב'קבינט הקורונה', "חייבים להתעלות משיקולים של כותרת כזו או אחרת, ולתת לנו גיבוי מלא. להטיל גזירות קשות זה לא פשוט - לסגור אולמות, לבטל חתונות ולסגור בתי כנסת - אבל זה פיקוח נפש, שמעל הכל".

ולסיום, בהתייחס למצב הפוליטי אמר דרעי: "אסור לנו ללכת לבחירות רביעיות. אני אומר את זה לכל השותפים: אסור לנו. ההיסטוריה לא תסלח לנו לעולם. עם כל המחלוקות, וטבעי שיש מחלוקות. זו ממשלה שלא יודע איך לקרוא לה... היא לא מאוזנת ושוויונית מבחינת יחסי הכוחות, אבל זה הדבר הטוב ביותר שהיה אפשר לעשות מול בחירות רביעיות. לא יסלחו לנו לעולם אם נגרור את ישראל לבחירות רביעיות, כשיש מיליון מובטלים".

צפו בנאומו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר