פרסום ראשון

המאבק הצליח: הכרה בלימודי הסמינר מהבית בימי הקורונה

בהתערבותם של יו"ר 'דגל' ח"כ משה גפני, ושל יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, משרד החינוך יאשר לבסוף את לימודי הבנות בבית בזמן תקופה הקורונה (חדשות, חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יוזמי המהלך (צילומים: יונתן זינדל ומרים אלסטר, פלאש 90)

חשש גדול נוצר בסמינרים החרדים, זאת בשל החלטה של משרד העבודה והרווחה לא להכיר בלימודי הבנות מהבית בתקופת הקורונה. ל'כיכר השבת' נודע כי בהתערבותם של יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני ושל יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס הגיעו הצדדים להסכמות.

תחילה מעט רקע: כידוע, הקימו בסמינרים מערכת ייעודית ללימוד באמצעות טלפונים וחדרי ועידה בתקופה זו. אלא שבעוד משרד החינוך מכיר באופן מקצועי ומלא בלימודים הללו ואף מתקצב אותם - החליטו פקידי משרד העבודה והרווחה שלא לאשר את הלימודים הללו, ובכך סיכנו אלפי בנות שמקצועות הלימוד שלהן מפוקחים על ידי המשרד.

מדובר על 30 סמינרים בהם לומדים כ-18 אלף בנות, אשר רובן המכריע נתונות לפיקוח משרד החינוך, אך חלק לא מבוטל היו במצב בלתי אפשרי בו הלימודים אינם מאושרים עבורן.

איגוד הסמינרים גייס לפעולה את נציגי דגל התורה ואת ח"כ יצחק פינדרוס שהעלה את הנושא בדיון מיוחד בועדת החינוך בראשות ח"כ רם שפע ובנוכחות מנכ"ל משרד העבודה והרווחה. גם חבר הועדה מש"ס, ח"כ משה אבוטבול, הצטרף לדרישה, ובסיום הדיון החליטה הועדה להכיר בלימודים הללו.

כבר באותו יום יצאה הודעה מסודרת מגדי יעקובי, מנהל תחום פדגוגיה באגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה והרווחה, ובו נכתב כי "לבקשת ראשי איגוד הסמינרים החרדים המחלקה הפדגוגית בשיתוף המחלקה למבוגרים הפיקוח והמחוזות קיימו דיון מעמיק בנושא והוחלט לאשר בדיעבד ובאופן חד פעמי את הלימודים שבוצעו במהלך משבר הקורונה בסמינרים החרדיים המפוקחים ע"י משרד החינוך. בנוסף נשלחו הנחיות למחוזות להיערכות ללמידה מרחוק היה ויהיה חלילה משבר נוסף".

בשיחה עם 'כיכר השבת' אמר פינדרוס: "אין שום סיבה בעולם שלימודים המוכרים על ידי משרד החינוך - ייפסלו על ידי משרד ממשלתי אחר. זו הייתה התנהלות לא ראויה ואני שמח שהצלחתי להוביל לפתרון שמאפשר לאלפי בנות הסמינרים להמשיך את לימודיהן המקצועיים גם התקופה רגישה וקשה זו".

מנכ"ל איגוד הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ, מסר ל'כיכר השבת': "הרב גפני שוחח בנושא עם מנכ"ל המשרד מר אביגדור קפלן, ובמקביל, הנושא הועלה לועדת החינוך בכנסת ובהובלתו של ח"כ הרב יצחק פינדרוס החליטה הועדה להכיר בלימודים הללו. כך, הגיעה בשבוע שעבר לאחר כינוס הועדה הודעה רשמית ממנכ"ל המשרד כי אכן המשרד יכיר בלימודים הללו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר