מגיבים ל'גורם'

איראן: "ישראל תקפה בנתנז? תעמולה לבד"

דובר ממשלת איראן אמר כי הדיווחים על תקיפה ישראלית הם בגדר תעמולה ומלחמה פסיכולוגית - אך הוסיף עם זאת כי באירוע נחצה קו אדום, שלא יעבור בשתיקה מצידם (אקטואלי)

נתנז, לפני ואחרי התקיפה (צילום: התקשורת באיראן)

דובר ממשלת איראן, עלי רביעי הגיב היום (שלישי) לגורם המודיעיני שטען כי ישראל תקפה את המתקן הסמוך לכור הגרעיני בנתנז.

לפי הגירסה הרשמית של דובר ממשלת איראן, מדובר ב"תעמולה ומלחמה פסיכולוגית". עם זאת, הוסיף כי מדובר בחציית קו אדום מבחינתם.

מואב ורדי הביא בכאן חדשות ציטוט מדברי רביעי שאמר כי "השלטון בישראל צריך להבין שיצירת נרטיב כזה של שבירת נורמות בין-לאומיות, וכל התקפה על מתקני הגרעין שלנו - גם אם מדובר בתעמולה בלבד - ייחשב כחציית קווים אדומים של יציבות וביטחון בין-לאומיים".

בעיתון הניו יורק טיימס ציטטו אתמול גורם מודיעיני מהמזרח התיכון האומר כי ישראל אחראית לפיצוץ המתקן הסמוך לכור הגרעיני האיראני בנתנז.

לדבריו, הפיצוץ ביום חמישי היה תוצאה של שימוש בפצצה רבת עוצמה. אישור לכך ניתן למצוא בדברי גורם איראני שסיפר כי בתדרוך נמסר להם שהפיצוץ במקום היה כתוצאה משימוש בחומרי נפץ.

האם ישראל מנצלת את העובדה שאיראן נמצאת במשבר כלכלי ובריאותי בשל התפרצות הקורונה, על מנת לתקוף את תכניות הגרעין?

יצוין כי באיראן מאשרים כי נזק כבד נגרם למתקן העשרת האורניום בנתנז, שעשוי לגרום לעיכוב בפיתוח וביצור הצנטריפוגות המתקדמות במדינה לטווח הזמן הבינוני.

הדובר של הסוכנות לאנרגיה אטומית של איראן, בהרוז קמלוונדי אמר כי טהראן תחלף את המבנה שניזוק במבנה גדול יותר, "עם ציוד משוכלל יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר