שישה דיינים מכל המגזרים

בני ברק: הוקם בית דין לענייני 'קורונה'; ידון בסגירת מוסדות

בצל ההגבלות החדשות, בבני ברק החליטו כי את הפרמטרים לסגירת מוסדות התורה - יקבעו רבנים ומורי הוראה ולשם כך הוקם "בית דין" מיוחד המונה שישה דיינים, מכל המגזרים • תיעוד (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הדיון הראשון של בית הדין (צילום: באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

בצל ההגבלות החדשות על ישיבות, בתי כנסת ומוסדות, האוסרות התקהלות של יותר מ-19 אנשים, לאור התפשטות נגיך ה'קורונה' והעלייה בתחלואה, בבני ברק החליטו כי את הפרמטרים לסגירת מוסדות התורה בעיר החרדית יקבעו רבנים ומורי הוראה.

הערב (שלישי) הוקם בית דין מיוחד לענייני 'קורונה' בו יהיו חברים רבנים, נציגי כל הקהילות בבני ברק, מהמגזר הליטאי, החסידי והספרדי.

בית הדין ימפה את מוסדות התורה לפי כמות חולים ורמת המסוכנות שבהן להפצת הנגיף, ועל פי זה תתקבל ההכרעה אלו מוסדות יישארו פתוחים ואלו יאלצו להיסגר.

בית הדין הוקם לאחר התייעצות עם מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין.

הכינוס הראשון מתקיים בשעה זו בבית הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן במעונו בבני ברק.

בבית הדין חברים הגאב"ד הגאון רבי שריאל רוזנברג, הראב"ד הגאון רבי יהודה סילמן מצד הציבור הליטאי. הנציגים החסידים יהיו הגאון רבי מנחם מנדל שפרן והגאון רבי סיני הלברשטאם, והנציגים הספרדים הם הגאון רבי מסעוד בן שמעון, שמונה על-ידי מועצת חכמי התורה לרבה הספרדי של העיר והגאון רבי נתן בן סניור.

מי שילווה את דיוני בית הדין הוא ראש העיר אברהם רובינשטיין. בכינוס הראשון הערב משתתף גם גזבר העירייה אריק אדלר, שמנהל את חמ"ל הקורונה בעיר ורמ"ט רה"ע דוד פינקל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר