"240 חולים פעילים"

מ-13:00: סגר בעיר ביתר עילית; התנועה והעסקים - יוגבלו

ועדת השרים אישרה למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפאלי של ביתר עילית כשטח מוגבל ל-7 ימים, החל מהשעה 13:00; התנועה בתוך העיר תוגבל גם כן (חרדים בארץ)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ו בתמוז תש"פ | 07.07.20
ראש העיר מאיר רובינשטיין. ארכיון (צילום: Nati Shohat/Flash90)

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה הערב (שלישי) לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר ביתר עילית כשטח מוגבל ל-7 ימים. בשעה 23:00 פרסם משרד הבריאות את העדכון האחרון להיום, ממנו עולה כי מאז חצות הלילה אובחנו 1,052 חולי קורונה חדשים בישראל.

הסגר על העיר ביתר עילית, אמור היה להתחיל הבוקר, יום רביעי (08/07) החל מהשעה 8:00 בבוקר ועד ליום רביעי (15/07) בשעה 8:00 בבוקר, אך בשל לחץ מהעירייה החליט ראש הממשלה לדחות את הסגר במספר שעות והוא יחל בשעה 13:00 בצהריים.

מדוברות עיריית ביתר עילית נמסר כי "ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם רה"ע מאיר רובינשטיין והודיע לו כי הסגר יחל בשעה 13:00, כדי שהציבור יוכל להיערך. רה"ע הביע את תודתו על המחווה האנושית וההכרחית, אך שב וביקש שרוה"מ ומשרד הבריאות יאמצו את התוכנית המפורטת שהוכנה בעירייה למיגור התחלואה בעיר, ולבטל את הסגר באופן מיידי".

בהודעה משותפת למשרד ראש ממשלה ומשרד הבריאות נמסר כי "לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עילית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה". עוד נמסר כי הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי.

ראש העיר מאיר רובינשטיין ב'אולפן כיכר'

רה"ע מאיר רובינשטיין תקף בחריפות את ההחלטה ואמר: "שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

"לעניין הסגר עצמו: אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדגרה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר.

"דבר נוסף: הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת. שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו".

המכתב של ראש העיר לשר הבריאות

כאמור, מנתוני משרד הבריאות עולה כי מחצות ועד לשעה 23:00 בלילה אובחנו בישראל 1,052 חולי קורונה חדשים, ובסך הכל ישנם 13,653 חולים פעילים, מתוכם - 86 במצב קשה מהם 34 מונשמים, 86 במצב בינוני והיתר במצב קל.

357 חולים מאושפזים בבתי החולים ו-13,296 חולים שוהים באשפוז ביתי, במסגרת הקהילה או במלוניות קורונה. מספר הנפטרים מהנגיף עומד על 342 ועד כה החלימו, בחסדי שמים ,18,227 חולים.

ביום שני בוצעו 25,127 בדיקות קורונה, מתוכם, 4.4% התגלו כנשאים של הנגיף. ואילו היום, מחצות הלילה, בוצעו 21,815 בדיקות, מתוכם 4.8% התגלו כחיוביים לנגיף.

מוקדם יותר היום קיים המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שיחה עם ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, בה עדכן גרוטו כי משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על העיר ביתר.

בעקבות כך, פנה רובינשטיין במכתב חמור לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בו הביע התנגדות נחרצת להטלת הסגר, והאשים כי אין הליך פינוי יעיל של חולים מהעיר ובעקבות כך הסגר רק יעצי את התחלואה.

"במשך שבועות אני רודף אחרי אנשי משרד הבריאות, כדי שיסייעו בפינוי החולים בעיר למלוניות, אך לשווא. ברגע בו תנעלו את שערי העיר, הנגיף ילך ויתפשט עוד ועוד, איפה ההיגיון? היכן החשיבה?", תהה רובינשטיין במכתבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר