במקום 'סגר'

התוכנית של מאיר רובינשטיין להתמודדות עם הקורונה בביתר עילית

ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, פנה לשר הבריאות יולי אדלשטיין עם תכנית להתמודדות עם נגיף הקורונה בעירו, בניסיון למנוע את הסגר • בפנים: התוכנית המלאה (אקטואלי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין (צילום: Yaakov Lederman/FLASH90)

ראש העיר מאיר רובינשטיין פנה אמש (שלישי), במכתב מפורט לשר הבריאות יולי אדלשטיין, בניסיון למנוע את הסגר על ביתר עילית, אך כמה שעות לאחר מכן התבשר כי ועדת השרים החליטה להטיל סגר על העיר למשך שבוע ימים.

"בהמשך למכתבי הקודם בו התנגדתי נחרצות להטלת הסגר על ביתר עילית, אבקש להציג בפניך תוכנית עבודה סדורה, שתבטיח את הורדת התחלואה, בעזרת ה', בעירנו. אבקש ממך לאפשר לנו להוציא את התוכנית אל הפועל בהקדם האפשרי ולמנוע את הסגר הצפוי", כותב רובינשטיין.

הוא מציין, כי בעיר ישנם כיום כ-245 חולים מאומתים. רק 30 מתוכם פונו למלוניות. לפחות שני שליש מהחולים מבקשים לצאת מן העיר, אך עד עתה ללא מענה.

"לא אכנס שוב לשורת הכשלים שהובילו למציאות זו. אבקש להציג בפניך תוכנית אופרטיבית שאם נדבוק בה – נצליח למגר את התחלואה בעיר", מציע ראש העיר החרדית.

רובינשטיין מציין במכתבו שישה סעיפים שונים כדי להתמודד עם התפשטות הנגיף בביתר עילית:

א. קבלת מידע:

אנו מוכרחים לקבל את המידע על החולים המאומתים במקביל למועד בו מקבלים אותו קופות החולים. הנוהל עד כה שהמידע הזה מגיע אלינו באיחור ואנו לא יכולים לקיים את הקשר עם התושבים החולים ולשכנע אותם לצאת למלוניות בזמן. אם נקבל את המידע מידי משרד הבריאות באופן מיידי, הפעילות שלנו מול התושבים תהיה מהירה ויעילה הרבה יותר.

וכמובן, שלא יתכן שקופות החולים האמורות לממן את השהות במלוניות הם אלו שאמורות גם לתת את האישור ההפניה.

ב. קביעת רף חדש לפינוי חולים ובני משפחותיהם:

נוהל משרד הבריאות קובע כי רק במקרה שבו חמישים אחוז מבני הבית נמצאו חולים מאומתים

– תפונה המשפחה כולה. אנחנו דורשים להוריד את הרף לשלושים אחוזים, כיוון שבמקרים רבים עד שמגיעים לחמישים האחוזים, כל בני המשפחה נדבקים וממילא התחלואה מתגברת. אדגיש כי בביתר עילית ישנן אלפי משפחות מרובות ילדים, כך שכאשר ישנו חולה מאומת, הוא מדביק את בני משפחתו במהירות וההמתנה עד לאימות של חמישים אחוז מבני הבית מסכנת את הבית כולו.

ג. הקמת מלונית ייעודית לביתר עילית:

אנו זקוקים מיידית למלון שיקלוט באופן מסיבי את תושבי העיר. נכון להיום אנו צריכים כשלוש מאות וחמישים מקומות, במלון ייעודי שיופנה כולו לטובת החולים מביתר עילית.

ד. שינוע:

אנחנו זקוקים למספר אמבולנסים שיפעלו בעיר בימים הקרובים באמצעות המשל"ט העירוני יסייעו בשינוע באופן מסיבי.

ה. צמצום מועדי הבדיקות:

אנו מבקשים להנחות את קופות החולים לקיים בדיקה אצל כל אדם שהיה במגע עם חולה תוך 24 שעות במקסימום. לצערי המצב היום שאנשים ממתינים ימים ארוכים לבדיקה, אחרי שהיו במגע עם חולה ועדכנו את משרד הבריאות.

ו. חלוקת מזון:

העירייה הוציאה תקציב מיוחד לטובת חלוקת מזון לחולים שנשארים בעיר. אנחנו חייבים לקבל תקציב ראוי ממשרד הבריאות כדי שנוכל להמשיך בחלוקה זו. ביתר עילית היא עיר בעלת מעמד סוציו אקונומי 1 ואין לרשות את היכולת להמשיך בסיוע זה לאורך זמן.

"אציין, כי אם התוכנית המוצעת לעיל תצא אל הפועל, אני מתחייב כי בתוך יומיים-שלושה אדאג להוציא מן העיר לפחות שני שליש מהחולים. אנחנו נפעל מול נציגי הקהילות והעבודה תהיה יעילה ומהירה. אם נקבל את הכלים המתאימים כמפורט לעיל, בטוחני שנצליח למגר את התחלואה בעיר, כפי שעשינו בגל הראשון", מצהיר ראש העיר.

"אני פונה אליך שוב ומבקש: אל תטיל סגר על העיר. תן לנו את האפשרות לטפל באופן הטוב ביותר בצמצום ומניעת התחלואה בעיר", מסיים רובינשטיין את מכתבו.

כאמור, למרות תוכניתו של רובינשטיין להתמודד עם הנגיף, הוחלט אמש להטיל סגר על העיר, למשך שבוע ימים - החל מהיום בשעה 13:00 בצהריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר