תיעוד מקומם • פרסום ראשון

'האף שלך מחוץ למסכה': שוטרות אזקו אישה - שהתעלפה

שוטרות שטענו כי צעירה חרדית לא עטתה את מסכת ההגנה על אפה ורצתה לחמוק ממסירת פרטיה, אזקו אותה בידיים במרכז העיר, ולא הסירו את האזיקים גם כשהתעלפה ונזקקה לטיפול • צפו (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט"ז בתמוז תש"פ | 08.07.20
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: אישה חרדית נאזקה היום (רביעי) בידי שוטרות, לאחר שמסכת ההגנה מקורונה שעטתה על פניה לא כיסתה את האף. בשלב מסוים היא חשה ברע, התעלפה ונזקקה לעזרה רפואית, אך האזיקים לא הוסרו מידיה.

המקרה, כך נודע ל'כיכר השבת', אירע בתחנת הרכבת שברחוב שבטי ישראל בירושלים, והוא החל כאשר שוטרות שחלפו במקום הבחינו לטענתן באישה שלא הקפידה על כיסוי אפה כראוי. "האף שלך מציץ מחוץ למסכה", הן אמרו לה.

תחילה הן עימתו אותה עם עובדה זו, כפי שהן פירשו אותה, אך היא הכחישה. הסיפור הסתבך, ברגע שהאישה התבקשה להזדהות, אך לפי המשטרה היא סירבה, וככל הנראה לכן השוטרות החליטו לשים על ידיה אזיקים.

גם בהמשך, כשהיא כן מסרה להם את מספר תעודת הזהות שלה, חל בלבול באחת הספרות, והשוטרות חשדו כי היא עושה זאת בכוונה כדי לחמוק מזיהוי.

בשלב מסוים החלה האישה לחוש ברע, והתחננה על מצבה בפני השוטרות, אך אלו לא הסירו ממנה את האזיקים, גם כאשר התעלפה והושכבה על התחנה בידי נשים חרדיות אחרות שחלפו בסמוך.

השוטרות מול האישה המתמוטטת

בעקבות מצבה, הוזעק אמבולנס של מד"א לתחנת הרכבה בו התרחש הכל, והפראמדיקים העניקו לה טיפול רפואי, שאושש אותה והיא לא נזקקה לפינוי לבית החולים.

עד ראיה שצפה בכל הנעשה, אומר ל'כיכר השבת': "פלא שהיא התעלפה, אחרי שהשוטרות הושיבו אותה בכוח על ספסל התחנה? אגב, בשלב כלשהו הן הסירו את האיזוק; מתי? כשהן ראו שאנשים מצלמים את מעשיהן...".

"הנה לנו עוד התנהגות מחפירה של משטרת ישראל, המוכיח שוב את התנכלותה לציבור החרדי בכסות של דאגה לבריאותו בשל הקורונה. פשוט בושה", הוא מסיים בזעם.

ממשטרת ישראל נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה - שלא מתייחסת להותרת האזיקים גם כשהאישה התעלפה: "במהלך פעילות אכיפה של השוטרים בירושלים, זיהו את האישה שירדה מהרכבת הקלה כשהיא לא עוטה את המסיכה על פניה כנדרש. כשהבחינה בשוטרות, ניסתה לחמוק מהם, וכשעיכבו אותה לזיהוי, סירבה להזדהות בפניהם, תוך שמנסה ללכת מהמקום על פסי הרכבת".

"לכן היא עוכבה תחילה ע"י השוטרות, וחרף אזהרות שוב ושוב לשתף פעולה ולא להכשיל את האכיפה, נאלצו לעצור אותה לאחר שסירבה לעיכוב - ולבסוף לאזוק אותה לאור התנגדותה למעצר. לאחר שזוהתה, וחרף התנהלותה הפסולה בניגוד לחוק, הוחלט להסתפק רק ברישום הדו"ח בגין אי עטיית המסיכה כנדרש, והיא שוחררה לדרכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר