צפו בגר"י דרעי:

"מי שלא שומר על ההנחיות, שלא יצפה לרחמי שמים''

הגר"י דרעי, המרא דאתרא של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית, במילים נוקבות נגד מי שמעז לזלזל בהוראות הקורונה של משרד הבריאות, כשהוא מסתמך על הגמרא (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
דבריו של הגר"י דרעי (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הגאון רבי יהודה דרעי, רבה של באר שבע, יוצא היום (רביעי) באמירה נוקבת נגד המפרים את ההוראות של משרד הבריאות ומסכנים את הציבור בהידבקות בקורונה. "אתה לא מרחם על הבריות כאשר אתה לא חובש מסכה, ומי שאינו מרחם על הבריות - אין לו מה לצפות לרחמי שמיים'', אמר הרב.

''אחי ורעי היקרים", פתח הגר"י דרעי את דבריו. "כידוע לכם, לצערנו הרב, נגיף הקורונה מתפשט בימים אלו לממדים מבהילים שגובלים ממש בפיקוח נפשות. לכן אני אומר שחייבים לשמוע להוראות משרד הבריאות, הן לגבי חבישת מסכה והן לגבי שמירת מרחק של לפחות שני מטרים, וכמובן היגיינה של הידיים''.

לדבריו, ''החובה הזאת היא לא מידת חסידות, אלא חובה הלכתית מובהקת. אני לא רוצה עכשיו להשתמש במילים גדולות או במושגים נוראים כמו ''דין רודף'', ''מזיק בידיים'' וכיו'צא בזה, על אף שיש לדון בהם בכובד ראש''.

הגר"י דרעי הוסיף: ''הגמרא אומרת במסכת שבת דף כא: כל המרחם על הבריות, מרחמים עליו מן השמיים, וכל מי שאינו מרחם על הבריות, אין מרחמים עליו מהשמיים. רבותינו רצו להגיד, שאם אתה לא מרחם על הבריות כאשר אתה לא חובש מסכה - אתה לא מרחם על זה שיושב מולך, כי אתה הרי לא יודע מה מצבו הבריאותי, ואם הוא נמצא בקבוצת סיכון או לא, אז אין ספק שאתה לא מרחם על הבריות, ומי שאינו מרחם על הבריות - אין לו מה לצפות לרחמי שמיים".

''בימים אלו, שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים, כולנו מצפים לרחמי שמים - אין מידת הרחמים למי שלא מרחם על אחרים. לכן אני פונה שוב: הנגיף הזה לא מבדיל בין צעיר לזקן או בין חולה לבריא, אלא תוקף את כולם. בואו נעשה את מה שמוטל עלינו, והקדוש ברוך הוא ירחם עלינו ויסיר את הנגיף הזה מעלינו'', סיים המרא דאתרא של באר שבע וחבר מועצת הרבנות הראשית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר